Günümüzün etkileşim anlamında en önemli mecrası kuşkusuz sosyal medya. Markalar sosyal medya platformlarında hedef kitlelerine direkt olarak dokunabilirler iken, iletişim faaliyetlerini çift yönlü bir strateji ile sürdürülebilir hale getirmektedirler.
Sosyal medya birçok markaya iletişim, pazarlama ve reklamcılık anlamında ciddi fırsatlar yaratırken, kişisel anlamda markalaşma çabasında olan bireylere de hatırı sayılır imkanlar sunmakta. Kişisel markalaşma (personal branding) anlamında bireyler, sosyal medya platformları üzerinden kendilerini anlatıp, kariyerlerine artı değer katabilmekteler. Kişisel marka olabilme anlamında bireylere çok daha geniş kitlelere seslenebilme, etkileşim yaratabilme ve PR faaliyetleri organize edebilme imkanları sunan sosyal medya platformları, bu fırsatları verirken maliyet anlamında da ciddi avantajlar yaratmaktadır. Durum böyle olunca, özellikle kariyer anlamında bir yere gelebilme çabasındaki bireyler sosyal medya üzerinden kişisel pr faaliyetlerini doğru bir şekilde yürütebilmenin yollarını aramaktadırlar.
Sosyal Medya’da kişisel PR yapmanın da stratejik olarak birtakım incelikleri mevcuttur. Özellikle sosyal medya platformlarının kendine has farklı farklı dinamikleri olduğu düşünülürse, her mecra için apayrı PR stratejileri üretmenin doğru olacağını söylememiz mümkündür. Örneğin, Facebook üzerinde yürütülen kişisel PR çalışması ile Instagram veya LinkedIn mecraları üzerinde organize edilen kişisel PR faaliyetinin birbirinden farklı stratejik taktikleri vardır. Bu anlamda mutlaka profesyonel bir PR ekibi ya da PR danışmanı ile çalışmak gerekmektedir. Sosyal medya platformlarında atacağınız her adım, kişisel PR çalışmanızı direkt olarak ve sandığınızdan çok daha hızlı bir şekilde etkileyeceğinden bu yolculuğun rotasının uzman akıllar tarafından belirlenmesi şarttır.
Sosyal Medya’da kişisel pr yapma stratejileri anlamında en dikkat edilmesi gereken nokta, iletişim tarzınızdır. Mutlaka doğru bir iletişim tarzı ile adım atmanız gerekmektedir. Sosyal medya platformlarında hedef kitlenizi sürekli kişisel bilgileriniz ile yoracak ve direkt olarak reklam kokan hareketlerden mümkün olduğunca kaçınmanız son derece önemlidir. Burada önemli olan hedef kitlenizin gözünde arzu ettiğiniz bir yer edinmektir. Sürekli olarak sadece kendinizi ilgilendiren bilgiler sunar iseniz bir süre sonra sosyal medya platformlarındaki hedef kitleniz sizden uzaklaşacaktır. Çünkü sosyal medya platformlarının ana mantalitesi etkileşim yaratmaktır.
Sosyal Medya’da kişisel pr yapma stratejileri anlamında bir diğer önemli olgu da samimi, doğal ve direkt olarak anlatmak istediğinizi karşı tarafa iletebilmenizdir. Hedef kitlenizin insan öğesinden bağımsız olarak düşünülmeyecek bir topluluk olduğunu mutlaka bir kenara yazmalı ve bu kitle ile iletişim sürdürürken son derece doğru ve yanıltıcı olmayan bir tarzı benimsemeniz gerekmektedir.