Şirketlerde Medya İletişimi Nasıl Gerçekleştirilmelidir?

/ / Manifesto Blog

İmajlarını ve itibarlarını güçlendirmek isteyen şirketler için en önemli konulardan bir tanesi, medya iletişimi ve medya ile ilişkilerini güçlendirmektir. Medya ile, daha spesifik olursak gazeteciler ile iletişimlerini güçlü tutan markaların medyada yer alma şansları da o kadar yüksek olur. Medya iletişimi, markanın anahtar mesajlarını hedef kitleye doğru bir şekilde ileterek şirkete değer katan bir halkla ilişkiler alanıdır. Medya iletişimi kitle iletişim araçlarını kullanarak markanın halkın gözündeki imajını en yüksek seviyeye çıkarmayı hedefler.

Haberin kaynağı olan şirketle haber kanalı (medya) arasındaki iletişimin sağlam temeller üzerine oturtulmuş olması, halkla ilişkiler faaliyetlerinin ve basın bültenlerinin o medya kanallarında yer bularak amaçlarına ulaşmalarını sağlar. Böylece marka mesajları hedef kitlelere hızlı ve doğru şekilde iletilir. Başarılı medya iletişimi, şirkete zaman ve kaynak kazandırır. Şirketin büyüklüğüne bakılmaksızın, medya iletişiminin başarılı bir şekilde sürdürülmesi için gözden kaçırılmaması gereken bazı noktalar vardır.

Haber Değeri Taşıyan Basın Bültenleri

Kitlesel medya aracılığıyla hedef kitlelerine ulaşmaya çalışan markaların en önemli araçlarından bir tanesi basın bültenleridir. Ancak basın bültenleri tek başlarına etkili olamazlar. Yani yalnızca basın bülteni yazmış olmak için yazılan basın bültenleri, medyada istenen etkiyi oluşturmaz. Hazırladığınız basın bültenini bir gazeteci ile paylaşmadan önce mutlaka haber değeri taşıdığından emin olmalısınız. İlgi çekici ya da faydalı olmayan bilgilerin paylaşıldığı basın bültenleri, gazeteciler için zaman kaybına sebep olur. Bu durum da medya iletişiminizin ve medya ile ilişkilerinizin olumsuz etkilenmesine neden olur.

Medya Kanallarını Tanıyın

Şirketinizle ilgili bir bilgiyi ya da basın bültenini bir medya kanalı ile paylaşmadan önce, bu içeriğin kanalın hedef kitlesi ile uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Medya kanalını araştırıp hangi konularda yayın yaptıklarını öğrenirseniz, o kanala uygun içerik üreterek medyada yer alma şansınızı artırmış olursunuz. Medya kanalını tanımak kadar, kanalın hedef kitlesinin kim olduğunu ve hangi konulara ilgi duyduklarını öğrenmek de işinize yarayacaktır.

Zaman Yaratın

Eğer bir gazeteci sizinle ya da şirketinizden başka birisi ile röportaj yapmak istiyorsa, zaman yaratmak için elinizden geleni yapmalısınız. Yer almaya çalıştığınız medya kanalları için zaman yaratmak, onlarla iyi ilişkiler kurmanızı sağlar. Böylece güvenilir bir kaynak olarak görünürsünüz ve gelecek fırsatlara açık olduğunuzu belli etmiş olursunuz.

Teslim Tarihlerine Sadık Kalın

Medya çalışanları ve gazeteciler, çok sıkı bir programa sahip olur. Zamanında bitirilmeyen ve yetiştirilemeyen haber ya da içerikler, yayına hazır olmadıkları için medyada yer alma şanslarını da kaybederler. Basın bülteni paylaşımı ya da röportaj, sizinle paylaşılan teslim tarihlerine sadık kalmanız içeriklerinizin medyada yer almasını ve medya ile aranızda güven oluşmasını sağlar.