Halkla ilişkiler, çok yönlü, çekici ama esas itibariyle stresli hatta bu konuda dünyada ilk 10 işten biri kabul ediliyor. Buda çoğunlukla yeni müşteriler kazanma uğruna verilmemesi gereken sözlerin yerine getirilemeyerek karşımıza çıkıyor. Bu bakımdan hareket tarzımızı aşağıdaki gibi ayarlarsak olduğunca stresten kurtulabiliriz. Geri bildiriminizde samimi olun Müşterinizin bazen kazanacağından emin olduğu bir hikâyesi olabilir,
Mevsim itibariyle şu an kapalı, sisli havaların hâkim olduğu bir bakıma kasvetli bir zaman diliminin içinde yaşıyoruz. Ancak bu manzara pazarlama çabalarımızı etkilememeli. Yeni kutlanılan cadılar bayramı, kutlamanın içeriği bakımından basın bülteninizde okuyucuyu korkutup korkutmadığınızı test edip bültenlerin sevimli çekici görünmesi ve onları iletişimden uzaklaştırmayan bir formata dönüştürmek için ne gibi ayarlamalar yapmanız hususunda bir
Gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing) olarak adlandırılan olgu aslında yeni bir kavram değil. Bu kavramın günümüzde çok daha popüler hale gelmesinin ve markaların pazarlama aksiyonlarına direkt olarak dahil olmasının nedeni ise çok açık. Sosyal Medya. Sosyal medyanın ortaya çıkışı ile birlikte markalar hedef kitleleri ile doğrudan temasa geçebiliyor ve hedef kitleleri ile anlık olarak konuşabilme
Sosyal medyayı halkla ilişkiler stratejinizin bir parçası haline getirmenin pek çok yolu var. Basın bülteni gibi klasikleşmiş halka ilişkiler araçlarını bir kenara bırakıp sosyal medya alanında bir gezintiye çıktığınızda, bu alandaki halkla ilişkiler fırsatlarını farketmemek imkansız. Marka ile ilgili en pozitif içeriğin en çok sıklıkta yayımlanmasının amaçlandığı PR çalışmaları, aşağıdaki fırsatlar değerlendirildiğinde daha büyük başarılar
İçerik yerelleştirme, genel tanımı ile kaynak bir dilde üretilen içeriklerin hedef başka bir dile, o dili konuşanların sahip olduğu dilsel ve kültürel özellikler dikkate alınarak uyarlanmasıdır diyebiliriz. İçerik yerelleştirme birebir çeviri ile bu noktada çok net olarak ayrılmaktadır. Birebir çeviride kaynak dilde üretilen içerik, hedef dile hiçbir uyarlama olmadan birebir tercüme edilmektedir. İçerik yerelleştirme yapılırken
Dijital PR, marka, kurum veya kişilerin sosyal medya platformları ve web siteleri aracılığıyla hedef kitlelerine ulaşabilmeleri ile gerçekleştirilir. Dijital dünyanın hayatımızın bir parçası olması sonucunda gelişen bu kavram, sanal halkla ilişkiler çalışmalarını ifade etmek için kullanılır. Hem müşterilerinin hem de potansiyel alıcılarının yalnızca birkaç tık uzağında bulunan markalar, artık Dijital PR’a yönelik stratejiler geliştirmek zorundadır.
Tüm insanlık olarak son zamanlarda oldukça zor bir dönemden geçmekteyiz. İnsanoğlunun belki de yüz yılda bir yaşayacağı bir durum ile karşı karşıya kaldık. Bu durum hepimizin bildiği üzere Covid-19 adı verilen bir virüsün tüm Dünya’yı etkisi altına alması ile ortaya çıkan ve adına Pandemi denilen kriz. Bu denli büyük çapta ve tüm insanların etkileneceği boyutta
Covid-19 insanların hayata bakış açısını birçok yönden değiştirdi ve adeta son günlerde sıkça kullanılan tabiri ile güncelledi. İnsanlar hayatlarındaki öncelilerini tekrar gözden geçirerek farklı stratejiler ile hayatlarına yön vermenin beyin fırtınalarını yapmaya başladılar. Temel ihtiyaçların öneminden çalışma saatlerine ve aile hayatı düzenine kadar birçok algı insanların zihninde yeniden canlanmaya yüz tuttu. Covid-19 Dijitalleşme’nin Önünü Açtı
Bir markayı benzerlerinden ayıran olgu hikâyedir. Markanın hedef kitlesi ile arasında oluşturacağı güçlü bağın kendi kurumsal hikayesini doğru bir şekilde dille getirmek olduğunu rahatlıkla söylememiz mümkündür. Marka, kurumsal hikayesini hedef kitlesine aktarabildiği ve bu hikâyenin bir parçası halinde hissetmesini sağlayabildiği ölçüde sürdürülebilir marka aidiyeti yaratabilecektir. Her marka kendine has bir hikâyeye sahiptir. Bu olgu O’nu
Pazarlama, bir markanın hedef kitlesi nezdinde istediği algıyı yaratması için sunduğu faaliyetler bütünüdür diyebiliriz. Pazarlama faaliyetinde önemli olan hedef kitle nazarında markanın arzuladığı algıyı yaratmaktır. Pazarlama yaparken asla ve asla pazarlama yapar gibi davranmamak gerekmektedir. Karşınızdaki hedef kitle sandığınızdan çok daha akıllıdır ve pazarlama anlayışı ile ilerlerseniz istediğiniz başarıya ulaşmanız son derece zordur. Pazarlama bütünsel