Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

/ / PR Makaleleri

Online mecralarda marka olarak kalıcı bir itibar sahibi olmak istiyorsanız, son derece profesyonel hamleler ile ilerlemeniz gerekmektedir. Online platformlar hedef kitleniz ile direkt olarak iletişim kurmanızı sağladığı ve bu yönüyle size birçok fırsatı beraberinde getirdiği gibi, bu anlamda attığınız yanlış bir adımda da marka itibarınız açısından ciddi bir probleme dönüştürebilir. Bu duruma çok dikkat etmeli ve online itibar yönetiminizi akılcıl bir şekilde kurgulamalısınız.

Online itibar yönetimi nasıl yapılmalıdır? sorusunun cevabını bulmak için önce online itibar kavramının ne olduğunu tanımlamamız gerekir. Online itibar, bir markanın online platformlarda, hedef kitlesi gözünde oluşturduğu algının bir yansımasıdır. Markanın online mecralardaki itibarıdır bir nevi. Markanın tıpkı offline yani geleneksel iletişim ve pazarlama kanallarında olduğu gibi online platformlarda da oluşturduğu itibarının, hedef kitlesi nazarında saygın bir yerde konumlanması gerekmektedir. Aksi takdirde offline kanallarda yaratılan itibar, online mecralarda bir anda silinip, yerle bir olabilir ve yılların emeği boşa harcanmış olur. Offline marka itibarının mutlaka ama mutlaka online itibar yönetimi ile pekiştirilmesi ve dengelenmesi gerekir.

Online itibar yönetimi, markaların sosyal medya platformları, arama motorları, web siteleri, kurumsal blog sayfaları gibi online ortamlarda oluşturmaya çalıştıkları imajının kalıcı bir hal almasını sağlamak için yapılan çalışmalar bütünüdür. Bu çalışmaların mutlaka profesyonel bir şekilde yürütülmesi şarttır. Bu konuda alanında uzman bir pr ajansından destek alınabilir ya da marka bünyesinde, itibar yönetimi konusunda tecrübeli çalışanlar barındırılabilir. Online mecralardaki adımlar, bu platformların dinamiklerini çok iyi anlayarak, dikkatlice atılmalı, hedef kitle iletişimi profesyonelce sağlanmalı ve markanın kurumsal duruşu aynı şekilde online kanallara da sorunsuzca yansıtılmalıdır. Online itibar yönetimi asla ikinci plana itilecek bir olgu değildir.

Online itibar yönetimi gerçekleştirirken, ortaya çıkabilecek krizlere de hazırlıklı olmak ve bu krizler için önceden bir plan geliştirmek gerekmektedir. Özellikle günümüzün sosyal medya ortamında her an markanız ile ilgili bir kriz yaşamanız olası ve öngörülmesi gereken bir durumdur. Bu durumda nasıl hareket edeceğinizi önceden planlamalı, online marka itibarınızın zedelenmemesi için bir online kriz masası devreye sokabilmelisiniz. Bu süreci yönetirken mutlaka yine profesyonel bir bakış açısı ile duruma yaklaşmalı, asla panik havasında veya markanın duruşuna yakışmayacak, anlık tepkiler ile olaya yanıt vermemelisiniz.

Online itibar yönetimi, her marka için stratejik önem taşıyan, mutlaka üzerinde çalışılması gereken bir olgudur. Unutulmamalıdır ki; bir markanın hedef kitlesi nezdinde saygın bir itibar kazanması çok uzun yıllar alabilmektedir. Bunca emek harcanarak oluşturulmuş bir marka itibarını, amatör hamleler ve yönetim tarzı ile yıkıp geçmek ise gerçek anlamda stratejik bir yanlıştır.