Günümüz Dünyasında halkla ilişkiler ajansları, güncel olayları ve endüstri haberlerini anında takip etmek ve buna ayak uydurmak zorunda. Ekseri Halkla İlişkiler uzmanları, haber yakalamak için koştururken, Twitter ve benzeri haber sitelerini hep açık bırakır. Onlar reklamdan biracılık teknolojisine kadar farklı endüstrilerde en güncel bilgilerin sahibi olarak sektörün ana hedefine hizmet ederken, diğer sitelerle ve halkla ilişkilerle de iç içe olmak durumundalar.
Dünyada insanların, 20 milyon kadarı dijital ses dosyalarını günlük olarak dinliyor, ancak bu ses dosyalarından 10 tanesi, Halkla İlişkiler ve iletişimcilere olayların içinde kalmaları için halkla ilişkiler haberlerini ve eğilimleri kapsadığından, diğerlerinden daha büyük bir öneme sahiptir. Şimdi bu dosyalara orijinal isimleriyle, kısaca bir göz atalım.
The PR Week (Halkla İlişkiler Haftası)
Bu dosya bizzat kendi kadrosundaki Halkla İlişkiler elemanları ile birlikte, Halkla İlişkiler, pazarlama ve iletişim Dünyasındaki haber yapımcıların ortaya koydukları haberlere, görüşlere ve iç görülere dikkat çekerler, önemine vurgu yaparlar. Her bölümde, bilinen bir ajanstan bir Halkla İlişkiler uzmanı bulunur.
On the Media (Medyada)
Sponsorluğunu New York Halk Radyosunun yaptığı “Medyada” dijital ses dosyası ise medyanın nasıl yapıldığını inceler, serbest konuşmalara karşı yapılan tehditleri değerlendirir ve büyük haber Halkla İlişkilerkâyelerindeki gizli gündemleri araştırır, çözer.
The NewsWorthy (Saygın Haber)
Şayet, günlük büyük etkinliklerin kısa bir özetini, analizini görmek istiyorsanız gideceğiniz en uygun adres “Saygın Haber”. Bu dijital ses dosyası çok çeşitli kaynaktan, politika, teknoloji ve eğlence dünyası ile ilgili haberleri bir araya getiriyor veriyor.
#FuturePRoof (Geleceğin KAnıtı)
FuturePRoof aylık yayınlanan temel endüstri konularına eğilen fikirler ve ipuçlarıyla ileriyi düşünmeye çalışan bir başka dijital ses dosyasıdır. Haberlerin insanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz yöndeki etkilerini ortaya koyar.
For Immediate Release (Yayını Acil Bülten)
For Immediate Release her hafta dijital ve sosyal medya haberlerini analizini hedefleyen bir tartışma sunuyor. Halkla İlişkiler uzmanlarının buna katılması kesinlikle kendilerine yarar sağlayacaktır.
Women at Work (İş hayatında Kadın)
Harvard Business Review yazarları bu dijital ses dosyaları ile karşılıklı konuşmalara kapılarını açıyor. Kadınların önlerine çıkan çeşitli engellere rağmen başarılı olmaları için mutlaka dinlemeleri gereken bir dijital ses dosyasıdır.
Marketing Smarts ( Pazarlama Aklı)
Hayatın her adımında akıllı pazarlamacıların derinlikli mülakatlarını içeren bu dijital ses dosyası her hafta yayınlanır. MarketingProfs tarafından sponsorluğu yapılan bu yayın İK profesyonellerine tavsiye niyetinde hareket etme imkânı veren öngörüler sunuyor.
Token CEO (Koruyucu CEO) (birey veya çok küçük sosyal grubun avukatlığını yapan CEO)
En hızlı büyüyen spor yayıncılarından Barstool Sport’un Ceo’su Erika Nardini, işyeri kapatmaları sırasında kendi açısından kadın girişimciliğine, liderliğine, büyük teknolojiye, yeni cepheye ve iletişim ağı sanatına odaklanan dijital ses dosyaları yayınlamaya başladı. Çoğu Halkla İlişkiler uzmanları için dinlenmesi emir gibi gözükmese de B to B teknolojilerde Halkla İlişkiler profesyonelleri için çok faydalıdır.
Adweek Yeah, That’s Probably an Ad (İlan haftası Evet, Bu Belki bir İlan)
2016 da yayına başlayan bu dijital ses dosyasında David Griner ve Ko Im’in konuk olduğu yaratıcılığın, reklamın, pazarlamanın, medyanın ve teknolojinin yukarı ve aşağı enleri tartışılıyor, farklılık, içerik, sosyal medya etkisi, ana medya ve kadının güçlendirilmesi konularına derinden dalınıyor.
PR Hangover (Çağdaş Halkla İlişkiler)
Yine 2016 yılında yayına geçen dijital ses dosyası, Halkla İlişkiler ve diğer Halkla İlişkiler Öğrencileri Çalışma Derneği üyeleriyle yapılan salgın dönemindeki iletişimleri, son Halkla İlişkiler kampanyalarını ve mesleki tavsiyeleri içeriyor.