İletişim, hayatın her alanında olduğu gibi bir markanın hedef kitlesi ile arasında bağ oluşturmak için de son derece önemli bir olgudur. İletişim, markaların hikayelerini aktarabilmek, hedef kitleleri ile temas kurabilmek ve akılda kalıcı bir algı yaratabilmek adına dizayn ettiği stratejiler bütünüdür.
Günümüzde iletişim kavramı yalnızca tek taraflı olarak düşünülmemelidir. Online mecraların ortaya çıkması, gelişmesi ve markalar için son derece önemli birer iletişim kanalı haline gelmesi ile birlikte çift yönlü iletişim kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu iletişim tarzının stratejik unsuru ise etkileşim yaratmaktır.
Etkileşim, bir markanın hedef kitlesi ile temasa geçmesi, hedef kitlesine dokunabilmesi ve bu kitleden geri dönüşler alabilmesi niteliklerini taşır. Etkileşim, çift yönlü bir iletişim demektir. Marka olarak sunduğunuz içerikler, online mecralarda yer alan kullanıcı kitleniz nazarında geri dönüş alabiliyorsa, etkileşim yaratabilmişsiniz diyebiliriz. Özellikle sosyal medya kanallarında yer alan marka kullanıcı kitlesi, paylaştığınız her türlü içeriğe karşı bireysel bir duyarlılık sahibidir. Bu duyarlılık, marka içeriği ile etkileşime geçmek olarak aksiyona dönüşebilirse, hitap ettiğiniz kullanıcı kitlesini bir nevi yakalamış olursunuz.
Online mecralarda etkileşim yaratabilmek için öncelikle bu anlamda dizayn edilmiş bir içerik oluşturmanız gerekmektedir. Kullanıcı odaklı içerik, hedef kitleniz ile aranızda oluşacak bağın en baştan tasarlanması demektir. Kullanıcı kitleniz ile aranızda oluşacak bağ ise etkileşim yaratmak anlamında başarılı olmuşsunuz anlamına gelir. Bir marka olarak etkileşim maksimizasyonu sağlayacak içerikler üretmek, bu içerikleri doğru online mecralarda, doğru zamanda ve doğru kullanıcılara paylaşmak ile mümkün olur. Bu etkileşimi yaratabilmek içinse, doğru bir içerik planlaması ve kullanıcı analizi gerekmektedir. Online mecralarda etkileşim yaratamayan bir içerik, çağın iletişim felsefesine ayak uyduramayacağı gibi sadece bir yayın olarak kalacaktır.
Yeni nesil iletişimin adı etkileşim ise, markaların bu konuda aksiyon planlarını yapması, içerik departmanlarını bu mantalite ile yapılandırması ve dijital pazarlama faaliyetlerini de bu felsefe üzerine kurgulamaları gerekmektedir. Online mecralarda kullanıcı kitlesi ile etkileşim yaratamayan markalar, bir sür sonra iletişim stratejilerinde oluşan hayal kırıklığının nereden kaynaklandığını bulma yoluna gideceklerdir. Burada markaların karşısına çıkan iletişim gerçeği de etkileşim yaratmak olacaktır.
Online mecralarda kurgulanacak bir iletişim faaliyeti, kullanıcı kitlesi ile marka arasında etkileşim yaratacak, çift yönlü ve sürdürülebilir bir strateji ile mümkündür.