Yeni Gelişime Açık Firmalar (STARTUP) ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

/ / PR Makaleleri

Bir işletmenin web sitesi, onun pazarlama stratejisinin en temel unsurlarından biridir. 

Bununla beraber, pazarlama kampanyalarını içine alan birçok farklı ayrıntı olduğundan sadece web sitesi yeterlidir, diyemeyiz.  

Bu bağlamda, Arama Motoru Optimizasyonu, ödüllendirici ve rekabetçi özellikleriyle öne çıkmaktadır. Fakat bu önemli konuya yatırım yapmayı düşünmeyen birçok yeni girişimcinin de olduğu bir gerçek.  Teknoloji firmalarında ise Arama Motoru Optimizasyonun mutlaka kullanılması gerekiyor.  

SEO için Planlama 

Yapılacak ilk iş pazarlama planı oluşturmaktır. Bu planda, kampanya amaç ve hedefleri belirlenmelidir. Diğer unsurlar arasında hedef pazarın belirlenmesi, bütçeleme ve rakip analizleri yer alıyor. Arama motoru optimizasyonu stratejileri her şirket için farklılık arz edecektir.  

Firma arama motoru optimizasyonları sayesinde web sitesindeki sıralama yerini iyileştirebilir, web sitesine yönelecek trafiği de artırabilir. SEO stratejisi web sitesi yapısındaki katkılarının dışında içerik oluşturma konusunda da temel bir araç olarak düşünüle bilir.   

Anahtar Kelime ve Pazar Araştırması 

İşletmeler veya iş dünyası potansiyel müşterileri,  tüketicileri hakkında anahtar kelimeler vasıtasıyla çok şeyler öğreniyorlar. Bu konuda pek tabii kapsamlı bir araştırmaya ihtiyaç duyuluyor.  

Tüketiciler firmanız ürün ve hizmetleri ile ilgili ne tür sorular soruyorlar, neleri merak ediyorlar.  

Keza burada hangi firmaların aylık olarak en az veya en çok miktarda çözüm ürettikleri ve arandıkları öğrenilebiliyor.  

Bu tür bilgiler işletmeler için son derecede önemli olup tüketicilerin ne gibi konulara ilgi duyduklarını ve şirketin burada nasıl yer alacağını, işin içine ne şekilde dâhil olacaklarını anlamaya yardımcı oluyor. 

Dolayısıyla çalışan anahtar kelime ve anahtar kelime cümlecikleri çok önemlidir. Bu konudaki araştırmaların dikkatlice yapılması ve doğrularının seçilmesi icap ediyor. Öncelikle bu seçimde müşteri gibi düşünmeniz gerekir.   

Ben bu ürünü Google da arasam ne tür bir anahtar kelime kullanırdım gibi düşünebilirsiniz. Bu seçimde arkadaşlarınızdan, aile üyelerinden de yardım alabilirsiniz. Diğer bir yöntem ise rakiplerinizin web sitelerine girerek ne tür anahtar kelime kullandıklarını bakmaktır. Belki atladığınız unuttuğunuz bir şeyi size hatırlatacaktır.  

Web sitesi tasarımı 

Arama motorları kullanıcı merkezli bir yapıya sahiptir ve yeni şirketler için zaman çok önemlidir. Arama motorları esas itibariyle kullanıcılara değerli ve kaliteli sonuçlar sağlıyor, bu da onun kuruluş felsefesinde vardır. Firmanın web sitesindeki içerikleri de bu bağlamda çok önemli bir işleve sahiptir. Şayet firma web sitesini tasarlarken arama motoru optimizasyonu esaslarına riayet etmez ise sonuç sayfalarında hüsrana uğraması kaçınılmaz olur, sıralamada geriye düşer. Tasarım doğru yapıldığında web sitesi trafiği doğal olarak artar.  

Pek tabi bu stratejide web sitesinin hızından güvenliğine, kullanıcı dostu olup olmadığına kadar birçok unsuru da göz önünde bulundurmalıyız.