Yaratıcı bir PR Mesajlaşmasının Temelleri

/ / PR Makaleleri

Şirketler, halkla ilişkiler vasıtasıyla olumlu bir kamu itibarı ile birlikte pozitif bir imaj oluşturabilir ve bu konumunu sürdürebilirler.   

Halkla ilişkilerin merkezine, sosyal medya ve medya yansımaları sayesinde diyalogla hedef kitlelere mümkün mertebe daha fazla ulaşmayı içeren etkili iletişimi koyabiliriz. 

İşletmeler, kendileri ve daha büyük rakipleri arasındaki hareket sahasını halkla ilişkiler yardımıyla dengeleyebilirler. Ancak etkili halkla ilişkiler kampanyaları,  şirketin itibarını artıracak birçok pratik beceri ve stratejiyi de gerektiriyor.  Şayet PR, pazarlama ve satış hedeflerinin tutturulması için etkili ve doğru bir şekilde icra edilirse,  paralı reklamlardan çok daha ucuza bu hedeflere varılması söz konusu olabilir.  

Halkla ilişkilerde başarılı olmanın anahtarı, mesajlaşmada yaratıcı olabilmektir. Mesajlaşmada yaratıcı olma,  mesajların haber değeri taşıması ile ve şirket iletişiminin doğru mesajlaşmayla yapılması ile kaimdir. Halkla ilişkilerin çalışma alanı stratejiler açısından basın bültenleri, sosyal medya gönderileri ve beraberinde gelen blog gönderileri arasında çok daha geniş bir yeri kapsadığı gibi şirketlerin tanıtım çabalarında da çok daha fazla yaratıcılık katabilme potansiyeline sahiptir. 

Takım çalışması 

Bunun için özel bir PR görev kuvvetine ihtiyaç vardır. Bu özel ekiple yaratıcı halkla ilişkiler mesajları oluşturmanın ilk adımı atılmış olur.  Bundan biz,  ya bir PR ajansıyla ya da bir PR uzmanıyla çalışmaya başlamak anlamı çıkarabiliriz. Ancak birçok firmanın bünyesinde bu işleri yapabilecek çapta yaratıcı yetenekli profesyoneller de olabilir. 

Grafik tasarımda yaratıcı yeteneği üstün bir çalışan çevrimiçi olarak görsel bir imaj oluştururken, iletişimde aynı şekilde yetenekli bir diğer çalışan firmanın mesajlaşmalarından sorumlu tutulabilir.  Şayet elinizin altında kendini tamamen işine adamış onunla yatan kalkan bir ekibiniz varsa hedef kitlenize ileteceğiniz mesajlar çok daha anlamlı ve yaratıcı olacak,  ortaya başarılı sonuçlar çıkacaktır.  

Seyirci gibi düşünmek, dolayısıyla ona duygusal yönden yaklaşabilme  

Konuya esas itibariyle izleyicilerin şapkasını giyerek onların görüş açısından bakabilmek,  firma perspektifinden hareket ederek olaya müdahil olmak çok daha iyi sonuçlar doğuracaktır. Kampanyalarımızı bu mantıkla tasarlamalıyız. 

Kullandığınız dille bir taraftan pazardaki rakiplerinizin olumsuz pozisyon almalarını sağlayacaksınız diğer taraftan çok olumlu bir imaj çizeceksiniz.  Bu ortamı bir şekilde yaratmak durumundasınız. 

Pek tabii bu mesajın gerekli etkiyi gösterip gösteremediğini gerekli şekilde iletilip iletilmediğini de yayınlanmadan önce hedef kitlenizden seçeceğiniz bir grup insan veya arkadaşlarınız tarafından deneyerek, işleterek kontrol edebilirsiniz.  

Beklenti ve Mizah 

Yeni bir ürünü piyasaya sürerken kullanacağınız stratejide,  pek çok insanın birçok şeyin beklentisi içinde olduğunu bilmeniz,  size kullanabileceğiniz bir avantaj sağlayacaktır. Bu ilgili stratejinin kullanılmasında ürünün piyasaya sürülüşü ile ilgili bir tarih belirlemeniz, daha sonra bunu müşteriyle paylaşmak suretiyle onların tanıtacağınız ürünle ilgili beklentilerini ve tahminlerini öğrenme fırsatı yakalıyorsunuz. 

İlave olarak, bir ürün sınırlı bir tarzda piyasaya sürüldüğünde beklentinin arttığı görülmektedir. Pek tabii mizah ve şakaların izleyicilerin ürün ve şirket hakkında olumlu hissetmeleri yolunda önemli bir işlevi olduğunu hatırda tutarak,  sürekli araştırma içinde olmak,  nelerin hedef kitlenizi güldürdüğünü onların nelerden keyif aldıklarını bulmak ve yaratıcı PR mesajlarında bunları kullanmanız gerekecektir.