İstanbul’daki yerli ve yabancı ziyaretçilerin en çok tercih ettiği alışveriş merkezlerinin başında gelen İstinyePark, 2018 yılını dikkat çekici ciro artışı ile kapatıyor. İstinyePark Genel Müdürü Uğur Berk, “Sağladığımız yüzde 40’lık ciro artışı ile 2018 yılını rekor sonuçlarla kapatıyoruz.” dedi.
Lüks alışverişin adresi İstinyePark, marka karması, ferah mimarisi, müşteriye yaşattığı deneyim ve gerçekleştirdiği etkinliklerle geçmiş yıllarda olduğu gibi 2018 yılında da yabancı turistlerin ilgi odağı olmayı sürdürerek, zor geçen bir yılı yüzde 40 ciro artışı ile kapatmayı başardı.
İstinyePark, 2017 yılındaki ziyaretçi sayısını 17 milyona çıkarırken, yabancı turiste yapılan satışı yüzde 115 artırdı.
Yeni Yıla Görkemli Karşılama
İstinyePark, 2019 yılını da özel kampanyalar ve şovlarla karşılıyor. Yeni yıla özel olarak düzenlenen kampanya kapsamında 19 Aralık itibariyle, belirli günlerde düzenlenen yılbaşı atölyelerine ücretsiz olarak katılabiliyor. Atölye çalışmaları kapsamında kişiselleştirilmiş hediye paketleri örneklerinden, yılbaşı temalı porselen tabak boyamaya kadar çok sayıda alternatif katılımcıların tercihine sunuluyor.
İstinyePark ayrıca, Markalar Sokağı ve AVM içerisinde gerçekleştirilecek yılbaşı kortejleri, Sıcak günlere özlemi gideren Küba Konseri ve 42 kişilik orkestrası ile gerçekleştirilecek Büyük Senfoni Konseri ile benzeri ancak yurtdışında görülebilecek şovlara ev sahipliği yapıyor.
2018 Yılında Turiste Yapılan Satışlar Yüzde 115 Arttı
İstinyePark’ın Genel Müdürü Uğur Berk, 87 bin metrekare mağaza alanı, 280 mağaza ve 4.300 kişilik istihdamı ile sektörün lider alışveriş merkezinin 2018 yılını değerlendirdi.
Uğur Berk yaptığı konuşmada, turiste 2018 yılında yapılan satışın bir önceki yıla oranla yüzde 115 arttığını; İstanbul’da yapılan turist harcamalarının yüzde 56’sının, Türkiye genelinde ise yüzde 32’sinin İstinyePark’ta gerçekleştiğini belirtti.
Yabancı turistler arasında Çinlilerin rekor ziyaret sayısına ulaştığını kaydeden Uğur Berk, yaptıkları harcamaların ise yüzde 500 oranında arttığını bildirdi. Hemen ardından yer alan Arap ülkelerine ait harcamalarının da yüzde 70 oranında arttığını belirten Uğur Berk, bu ülkelerin ardından Azerbaycan ve Rusya’dan çok sayıda turistin 2018 yılında İstinyePark’a geldiğini kaydetti. Ziyaretçi sayısının %2,5 artmasıyla 2018 yılında 17 milyon kişiyi ağırladıklarını da belirten Uğur Berk, yılın sonuna geldiklerinde yüzde 40’lık ciro artışı ile rekor rakamlara ulaşarak yılı kapatacaklarını söyledi.
AVM Kiralarındaki Son Durum
Uğur Berk, AVM kiralarının Türk Lirası’na çevrilirken Euro döviz kurunun 5,43 TL ve Dolar döviz kurunun 4,51 TL olarak alınmasının İstinyePark için çok olumsuz bir durum yaratmadığını belirtti. İhtiyacı olmadığı ve uzun bir bekleme listesine sahip olduğu halde, kiracılarına destek olmak için kur sabitlemeye 2016 yılında başladıklarını ve zaten bu rakamlara yakın kur sabitlemesi yaparak kiracılarına destek verdiklerini hatırlatan Uğur Berk, bu uygulamanın kiracılara bir sene boyunca sabit kira uygulamasıyla, planlama imkânını verdiğini anlattı.
2018’in Markaları ve 2019’un Müjdeleri
2018 yılında da yeni markalara kapılarını açtıklarını belirten Uğur Berk, Türkiye pazarına ilk defa giren ve ülkemizde tek mağazası bulunan İtalyan markası Eleventy ile dünyaca ünlü İtalyan mayo markası Orlebar Brown’u İstinyePark bünyesine kattıklarını kaydetti.
Uğur Berk, her zaman en iyi hizmeti, en kaliteli alışveriş deneyimini sunmaya çalışan İstinyePark’ın, 2019 yılında da misafirlerine şaşırtıcı ve farklı aktiviteler sunmaya devam edeceğini kaydetti.
Açıldıkları günden bu yana marka karmasını güncel tutmaya ve yeni markalar için fırsat yaratmaya özen gösterdiklerini belirten Uğur Berk, 2019 yılında Huawei deneyim mağazası gibi İstinyePark’a katılacak yeni markalar olacağını bildirdi. Ayrıca ziyaretçilerimizin beklentileri göz önüne alınarak Zara mağazasının büyüdüğünü, 4.550 m2’lik alanı ile Türkiye’nin en büyük Zara mağazasının İstinyePark’ta olacağını sözlerine ekledi.
İzmir İstinyePark 2020 Yılının İlk Çeyreğinde Açılacak
İstinyePark’ın her şartta büyümeye devam ettiğini belirten Uğur Berk, İzmir’de, bünyesinde bir otel ve AVM’nin yer aldığı İzmir İstinyePark’ın 2020 yılının ilk çeyreğinde açılacağını kaydetti.