Dünya mücevher pazarında 1975 yılından bu yana mücevher, değerli taş ve elmas üzerine sertifikasyon ve eğitim faaliyetleri gerçekleştiren Uluslararası Gemoloji Enstitüsü (International Gemological Instıtute – IGI) markalara sunduğu küçük ancak etkisi büyük bilgilerle satış stratejilerine katkı sağlıyor.
Satışa Giden Yol; Sohbetle Eğlenirken Eğitmek ve Gerçeği Göstermek
Pırlanta sektöründe İngilizce “Color, Clarity, Cutting & Carat” kelimelerinin sırasıyla “Renk, Berraklık, Kesim ve Karat Ağırlığı” anlamına gelen ve “4C Kuralı” olarak bilinen sistemde kimi zaman ışık, renk veya büyüklük doğrultusunda olması gereken, görülemeyebilir.
Bu noktada IGI, pırlantaların parlak ışıkta kimi zaman aynı boyuttaki pırlantalara oranla daha küçük göründüğünü belirterek markaların, müşterilerine kötü kesim pırlantayı düşük ışıkta iyi kesilmiş bir pırlanta ile karşılaştırarak ışığın oluşturduğu farkı göstermeyi öneriyor.
Bir diğer öneri ise, markaların müşterilerine pırlanta tanıtırlarken mutlaka büyüteç kullanmaları… Böylelikle büyüteçler, kusursuz pırlantalarda bile son derece küçük özellikleri ortaya çıkarabiliyor.
Renk ve Kesim İkilemi
IGI, montüre yerleştirilen D – Z renk derecesi arasındaki pırlantaların bakış açısıyla kesim kalitelerinin değişebildiğini belirterek düşük kesim kalitesine sahip pırlantaların üstten bakıldığında rengi daha yüksek gösterirken, mükemmel kesim kalitesine sahip pırlantaların üstten bakıldığında daha düşük renk gösterebildiği konusunda uyarıyor. Dolayısıyla IGI, çözümün beyaz bir renk derecelendirme kartı ve gösterim açılarında olduğunu söylüyor.
Geometrik Şekiller ve Işık
D – Z renk derecesi arasındaki pırlantalara oranla fantezi renkli pırlantalar, üstten bakılarak inceleniyor. Bunun sebebini IGI, pırlantayı kesen kişinin gövdenin rengini koyultmak için ışığı olabildiğince uzun süre taşın içinde yansıtmasını sağlayan şekiller ve geometriler kullanması olarak açıklıyor.