Ülkenin en iyi PR ajansları

/ / PR Makaleleri

İletişimin odak noktası olan ‘’PR’’ ile sektörde parlayın

PR’da en önemli unsur markanın olumlu bir imaja sahip olması ve markanın bilinilirliğinin artması üzerine ajansın markayı en doğru şekilde yönlendirmesi ve pro-aktif bir şekilde bilgi akışının sağlanmasıdır.

Tabii bunu takip edecek olan diğer önemli unsurlarımız arasında ‘’Medya İlişkileri ve Dijital Medya’’ yer almaktadır. PR ajanslarında medya ilişkileri son derece aktif ve etkilidir.  Bu aktif bilgi akışını doğru zamanda ve doğru yerlerde kullanmak gerekmektedir. PR’nın en can alıcı noktası olan medya ilişkileri, majör yayınlarda yapılacak röportajlar ve basın bültenleri ile desteklenmektedir. Ayrıca hedef kitleye verilecek mesajın doğru ve etkili bir şekilde ulaştırılması ise markaya önemli katkılar sağlamaktadır.

PR Ajanslarının Başarısı…

Dünyanın en iyi ve en kaliteli ürününü en ucuza üretiyor olsanız bile bundan kimsenin haberi yoksa geri dönüşü olmayan bir hizmet ve ürün ortaya koymanın hiçbir anlamı olmuyor. İşte bu noktada PR ajansları devreye giriyor.

PR ajanslarının başarıları çoğunlukla müşteriler tarafından basında çıkan haberler ile değerlendiriliyor. Baktığınızda doğru mu? Bence yanlış. Asıl önemli olan nokta haberin önem ve kavram düzeyi…

Yani içeriği acaba bir haber değeri taşıyor mu? Taşımıyor mu? Önce bunu sorgulamak lazım. Israrla bu haber bütün ulusal yayınlar da yer almalı yaklaşımı bu durumda pek doğru olmuyor. Basında haberin yer almasından ziyade ajansın markayı nereden nereye taşıdığı çok daha fazla önem taşıyor. Ve bir ajansın başarısı da buradan ayırt edilebiliyor.

PR Ajansı ve Basın Arasındaki ‘’Dostluk’’

Ajansların arkasında Medya ilişkilerinin gizli kahramanları yer almaktadır. Onların basın mensupları ile kuracakları iletişim çok önemli olmaktadır. Basın mensupları için ise sadakat çok önemlidir. Aradaki dengeyi sağlayacak olan kişi ise medya sorumlularıdır. Basın mensuplarına bilgi akışının doğru bir şekilde aktarılması gerekmektedir. Onlar için önemli olan uzun bir basın bülteni görmek yerine, kısa ama içeriği çok doğru bir şekilde anlatılmış olan haber ve konu başlığı… Bu doğrultuda basın ile paylaşmış olduğumuz haberlerin ilgili yayınlarda yer alma olasılığı daha fazla artmaktadır.

PR Sektöründe Kadınların Egemenliği…

Sınırların kalktığı ve dünyanın yerel bir işletmeye döndüğü dünyada rekabet git gide zor bir hal almaktadır. Çağın gerekliliklerini yerine getirmenin yanında rekabetin beraberinde getirdiği zorlukları aşmak da ayrı bir beceri, kabiliyet gerektiriyor. Bu aşamada stratejik danışmanlık ve tanıtımın ne kadar önemli olduğu ayrıca karşımıza çıkıyor.

Sektördeki çalışanları analiz ettiğimizde, kadın çalışanların, erkek çalışanlara oranlara daha fazla olduğu gözlemlenmektedir. Yapılan araştırmalara göre sektörde PR çalışanlarının %70’lik kısmını kadınlar, %30’luk kısmını ise erkeklerin oluşturduğu gözlemlenmektedir. Aslında bu oranın ajanslarda dengeli bir dağılımı olmasının daha doğru olduğunu düşünmekteyim. Farklı cinsler, farklı kültürler, farklı tarzlar olması düşündüğünüzde PR ajansları için çok daha etkili olur. Çünkü her alandan farklı müşterilerimiz olduğunu düşünürsek iyi bir ekip oluşturmak ve o müşteriye daha iyi hizmet verebilmek, müşterinin dilinden anlamak böylelikle çok daha kolay olur.