TiK TOK’un İnanılmaz Yükselişi

/ / PR Blog

Çinli teknoloji şirketi Bayty Dance 2018’ in sonunda, Softbank tarafından yönetilen 3 milyon dolarlık yatırımını 75 milyon dolar gibi büyük bir meblağa dönüştürdü. Şirketin değeri bu yıl içinde yaptığı yatırımlarla birlikte 140 milyon dolar seviyesine çıktı.

Tik Tok’un viral video uygulamaları 2 milyon kez indirildi. Korona virüs salgınının başlaması ve bu süreçte işyerlerinin kapanması Tik Tok’a yaradı ve gelişimine ivme kazandırdı. Sensor Tower’a göre Tik Tok’un Mayıs 2020’nin ilk çeyreğinde, uygulama indirme adedi 315 milyona ulaştı. Tik Tok’un bugün Dünyada haberden videoya, müzikten mobil oyunlara kadar 20’den fazla uygulaması var.

Bayty Dance piyasaya çıkardığı her yeni ürününü;  genç ve yüksek katılımlı kullanıcı tabanı, kolay ve hızlı yayılabilen bir ürün tasarımı ve son olarak kişiselleştirme ve öneri algoritmaları olarak bilinen 3 avantajını; haber değerlendirme ve kısa video gibi ana çalışma alanlarında kaldıraç gücü olarak kullanıyor.

Dünyada tik tok kullananların 3 te 1 kadarı 30 yaşın altında,  ABD’de kullanıcıların yüzde 60 ‘ı 16 ile 24 yaş aralığında yer alıyor.

Bugün Tik Tok’un en önemli 50 içerik tasarımcısının takipçi sayısı Kanada, İngiltere, Avustralya ve Meksika’nın toplam nüfusundan fazla.

Tik Tok artık sadece içerik üreten bir platform olarak değil, bunun ötesinde bireylerin tercih ettiği, videodan, müziğe, haberden elektronik ticarete kadar ürünlerde uzman algoritmalar geliştiren bir istihbarat laboratuvarı.

Bayty Dance bu platformlarda Çin merkezli Alibaba, Tencent, Baidu gibi meslektaşları yanında, Google, Facebook, Amazon gibi bu alanın lider firmalarıyla da aynı kulvarda başarı için mücadele veriyor.