
Tasarrufta 3-4 milyon müşteri hedefliyor Kullandırdıkla n kredinin büyük bir bölümünü mevduattan sağlayan bankalar son dönemde tasarruf atağına girişti.
Kendini bir tasarruf bankası olarak konumlandıran ING Bank bu hedefe yönelen bankalardan biri. Bankanın bireysel bankacılık pazarlama ve özel bankacılıktan sorumlu genel müdür yardımcısı Cenk Tabakoğlu arkadaşımız KıvanÖzvardar ile yaptığı görüşmede bu stratejilerinin amiral gemisinin Turuncu Hesap olduğunu belirterek ş unlan söylüyor: “2010 sonundan bu yana vadeli mevduatta yüzde 2’lerdeki pazar payımızı yüze 3-3’e çıkardık. Bireysel TL mevduatta yüzde 72 büyüme sağladık. Aynı dönemde sektör yüzde 21 büyüdü. 250 bin TL’nin altındaki toplam bireysel TL mevduatımız yüzde 80. Sektör ortalaması ise yüzde 55. ” Toplam 450 bin müşterisi olan Turuncu Hesap müşterilerinin yüzde 70’inin yeni müşteri olduğunu belirten Tabakoğlu, l milyon TL ve üzeri mevduat sektör ortalamasının yüzde 23’lere ulaştığı, ancak bu oranın HALKA ARZA ETIK DÜZEN GELİYOR Son yıllarda İMKB’de halka arz olan şirket sayısında ciddi bir artış var. Bu arzlar büyük ölçüde küçük ölçekli şirketlerden geliyor. Bu şirketler GİP, İkinci Ulusal Pazar veya SİP’te işlem görüyor. Bu halka arzların bir kısmında, yatırımcı açısından sıkıntıların yaşandığı görülüyor. Arz sonrasında yaşanan düşüşler, başta doğru fiyatlama olmak üzere birçok eleştiriyi beraberinde getiriyor. Yaşanan bu sıkıntılar neticesinde geçen hafta içinde Aracı Kuruluş Birliği bünyesinde aracı kurum temsilcileri bir araya geldi, iki saati aşan görüşmeler sonucunda bir çalışma grubu kurulması kararlaştırıldı.
Grup yedi kurumun temsilcilerinden oluşuyor. Bu isimler arasında Turkish Yatırım Genel Müdürü Berra Doğaner, Oyak Menkul Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Oral, Garanti Yatırım ve Finans Yatmm’dan yetkililer var. Diğer isimleri henüz öğrenemedik. Çalışma grubu haftada en az bir kez bir araya gelip, 3-4 hafta boyunca halka arzlarda etik yaklaşımlar, prensipler konusunda çalışma yapacak. ING’de yüzde 6 olduğu bilgisini veriyor. Tabakoğlu, bu rakamların da müşteri adedini artırmayı ve tabana yaygınlığı hedeflediklerini gösterdiğini vurguluyor. Hesap işletim ücreti almadıkları ‘Günlük Paket’ ürünleri ile de vade süresini üç yıldan dört yıla çıkardığını ifade eden Tabakoğlu, ING Bankın önümüzdeki dönemde ürün ve teknolojiye odaklanacağını belirterek, “Yeni şube açmaya odaklanmıyoruz. PTT ile işbirliğimiz benzeri yeni ve teknoloji odaklı işbirlikleri gibi alternatif dağıtım kanallarına ciddi yatırım yapıyoruz” diyor. Global anlamda 20 milyon tasarruf müşterileri olduğunu belirten Tabakoğlu, 450 bin rakamını 3-4 milyona ulaştırmayı hedeflediklerinin altını çiziyor. Tabakoğlu, ayrıca Türkiye yatırımcısının konvansiyonel görünmekle birlikte yeniliklere de çok açık olduğu değerlendirmesinde bulunuyor: “En yüksek faizi de versem, belli bir para biriktirebilirsiniz. Yüzde 10 faiz versek, 1000 TL’nizi ayırırsanız yıl sonunda 100 TL büyür, ama her ay 100 TL ayırsanız, 1200 TL olur. Sadece faiz algısındansa ürünün esnekliği ve birikim disiplini de önemli. ” Mevduatın vadesini uzatma yönündeki adımlarla, stopajın azalmasıyla da yeni ürünlerini piyasaya çıkaracaklarını ifade eden Tabakoğlu, tasarrufu özendirmek istedikleri hedefine işaret ediyor