Kurumsal sosyal sorumluluk, günümüzde markalar arasında oldukça popüler bir konu. Bir şirketin içinde yaşadığı toplumu geliştirmek adına yaptığı çalışmalar olarak tanımlanabilecek sosyal sorumluluğu, pek çok firma farklı bir şekilde uyguluyor. Kimi firmalar bağış yapıyor, kimileri ise çevreye duyarlı üretim biçimlerini destekliyor. Pek çok firma da sosyal sorumluluk projelerine çalışanlarını da katarak gönüllü aktiviteleri düzenliyor.
Küçük ya da büyük tüm sosyal sorumluluk çabaları, markalara pek çok fayda sağlıyor. İçinde yaşadığı toplumu değiştirme gücünün farkına varan şirketler, sosyal sorumluluk projelerinin hem çalışanları hem de müşterileri üzerindeki olumlu etkisinden pek çok alanda faydalanabiliyor. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin gerekirse daha yüksek fiyat ödeyerek sosyal sorumluluk duygusuna sahip markalardan alışveriş yapmayı veya hizmet almayı tercih ettiğini ortaya koyuyor. Bu durum da sosyal sorumluluğun toplum için olduğu kadar markalar için de büyük değer taşıdığını gösteriyor.
Çalışan Memnuniyeti
Firmaların içinde yaşadıkları topluma gösterdikleri değer, çalışanlarına gösterdiği değer ile doğru orantılı. Yaptıkları işlerde saygı duyulduğunu ve desteklendiğini hisseden çalışanlar, iş yerlerinde daha üretken oluyor. Çalışanlarınıza iş saatleri içerisinde gönüllülük yapma fırsatı sunmak, organizasyon içerisinde topluluk duygusu oluşturmanızı ve marka olarak toplum ile daha derin bir bağ kurmanızı sağlayabilir. Böylece çalışanlarınız yaptıkları işe yönelik motivasyon ve gurur hisseder.
Marka İmajı
Dijital çağda, sosyal sorumluluk projelerine ağırlık veren markalar bu çabaları için sosyal medyada da görünürlük sağlıyor. Ait oldukları topluma fayda sağlayan markalardan ürün ve hizmet almaktan memnuniyet duyan tüketiciler, bu memnuniyetlerini paylaşmaktan mutlu oluyor. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinizi hedef kitleniz ile, özellikle de sosyal ağlarda, paylaşmak bile tek başına marka imajınızı olumlu etkileyebilir.
Müşteri Sadakati
Sosyal sorumluluk ile ilgili yapılan araştırmalar, müşterilerin kurumsal değerleri kendi değerleri ile ölçüşen markalardan alışveriş yapmayı tercih ettiğini ortaya koyuyor. Günümüzde, “millenial” olarak da bilinen Y kuşağı tüketicileri pazara hükmediyor. Jenerasyon araştırmaları, Y kuşağının tüketim alışkanlıklarının sosyal sorumluluk duygusu ile şekillendiğini gösteriyor. Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, müşterileriniz ve hedef kitleniz üzerindeki olumlu imajı sayesinde müşteri sadakati oluşturmanın kilit yöntemlerinden bir tanesi.
Yaratıcılık
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, çalışanlarınıza yeni şeyler deneme ve işlerine farklı bir gözle bakmalarına yardımcı olur. Kalıpların dışında düşünmeye başlayan çalışanlar sayesinde firmanız hem yaratıcılığı hem de inovasyonu geliştirebilir. Daha motive ve yaratıcı hisseden çalışanlar, yaşanan aksaklık ve problemlere çözüm önerisi bulmakta zorlanmaz. Kurumsal değerlerinizi sosyal sorumluluk projeleri ile ortaya koyduğunuzda, çalışanlarınızın da ait oldukları kuruma ve dolayısıyla yaptıkları işlere daha fazla saygı duymasını sağlarsınız.