Sosyal Medya’da Yakalanabilecek PR Fırsatları

/ / PR Makaleleri

Sosyal medyayı halkla ilişkiler stratejinizin bir parçası haline getirmenin pek çok yolu var. Basın bülteni gibi klasikleşmiş halka ilişkiler araçlarını bir kenara bırakıp sosyal medya alanında bir gezintiye çıktığınızda, bu alandaki halkla ilişkiler fırsatlarını farketmemek imkansız. Marka ile ilgili en pozitif içeriğin en çok sıklıkta yayımlanmasının amaçlandığı PR çalışmaları, aşağıdaki fırsatlar değerlendirildiğinde daha büyük başarılar elde etmenizi sağlayabilir.

Konuk Yazarlık

İyi bilinen web sitelerinde ya da online gazete ve dergilerde konuk yazar olarak içerik üretmeniz, markanızın güvenilirliğini ve itibarını olumlu etkiler. Konuk yazar olarak yapılan paylaşımlar iki açıdan avantajlıdır. Uzmanlığınızı ve deneyiminizi bir başkasının hedef kitlesiyle paylaşabilir, böylece siz de daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda kendi markanızın web sitesine backlink (bağlantı) alabilir, arama motorlarındaki sıralamanızı yükseltebilirsiniz!

Hashtag’ler

Hashtag’ler genellikle gündemi takip etmek için kullanılıyor olsa da, halkla ilişkiler çalışmalarında stratejik birer araç olarak da kullanılabilir. Sosyal medya platformlarında kampanyalara özel hashtag’ler oluşturulduğunda ve paylaşıldığında, potansiyel müşterilerin kampanya ile ilgili görüşleri takip edilebilir ve böylece kampanyanın belirlenen hedef kitle üzerindeki performansı ölçülebilir. Ancak hashtag’lerle çalışırken, belirlediğiniz hashtag’in akılda kalıcı ve marka kimliği ile alakalı olmasına dikkat etmelisiniz!

Influencer Pazarlaması

Halkla ilişkiler stratejinizi bir üst seviyeye çıkarmanın en etkili yolu, influencer’lar ile etkileşimli bir çalışma gerçekleştirmek! İster hizmet ister ürün odaklı olun, influencer’ların incelemeleri ve yorumlamaları için onlara ürün ya da hizmet hediye etmek çoğunlukla olumlu sonuçlar doğurur. Hedef kitlenizin takip ettiği influencer’lar aracılığıyla çok daha geniş bir ağa ulaşma imkanınız olur. Günümüzde en çok değerlendirilen fırsatlardan biri olan bu halkla ilişkiler fırsatı, sosyal medya paylaşımları ya da blog yazıları şeklinde karşınıza çıkabilir. Çok yüksek takipçi sayısına sahip kişiler ya da ünlüler, bu tarz çalışmaları genellikle ücretli olarak gerçekleştirirler ancak mikro-influencer da denilen ve daha sınırlı bir kitleye hitap eden kişilerle çalışmak hedef kitleniz açısından daha etkili olabilir.

Kriz Yönetimi

Halkla ilişkilerde en hassas konulardan ikisi, itibar ve kriz yönetimidir. Marka bir kriz ile karşı karşıya kaldığında, bu durum genellikle basın bültenleri ve sosyal medya açıklamaları ile yönetilir. Marka itibarını olumsuz etkileme ihtimali olan bütün krizlerin sorumluluğu halkla ilişkiler uzmanlarındadır ve sosyal medya bu durumlarda en büyük avantajdır. Sosyal medya, hedef kitlenizle doğrudan iletişime geçme ve diyalog kurma fırsatı sunar. Ancak kriz durumlarında mutlaka bir aksiyon planı oluşturulmalı ve hazırlıksız bir imaj çizmekten kaçınılmalıdır.