Sosyal medya o kadar hayatımızın içinde ki, eğer bir sosyal medya hesabınız yoksa neredeyse yok sayılıyorsunuz. Hatta bu durum insanlardan çok, markalar için geçerli. Sosyal medyada var olmak, markanızın geleceğinde ve gelişimde büyük bir rol oynayabilir. Günümüzde giderek güçlenen sosyal medya pazarlaması da bunu kanıtlar nitelikte. Mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile bağlantı kurmanızı sağlayacak sosyal ağların her biri, markanız için farklı avantajlar sunuyor.
Yakın zamanda kullanıcı verilerini paylaştığı iddia edilen Facebook, bu skandallara rağmen aktif kullanıcıların %87’sine sahip. Bu çok yönlü sosyal ağda markalar ve kullanıcılar her gün içerik paylaşmaya devam ediyor. Sosyal ağlar içerisinde en çok kullanıcıya sahip olan Facebook’ta bir marka hesabınızın bulunması, reklamcılık ve halkla ilişkiler faaliyetleri açısından size büyük fırsatlar sunabilir.
Konsept olarak Facebook’tan daha basit olan Instagram’ın kullanıcılarının %49’u halihazırda aktif olan kullanıcılar ve bu yüzde her geçen yıl artıyor. Geçtiğimiz yılların en hızlı büyüyen sosyal ağı Instagram, influencer ve mikro-influencer’ların başarısı ve yayılmasıyla markaların gözde ağlarından biri haline geldi. Marka ve kullanıcı etkileşimine daha fazla izin verdiği için, yine Facebook’un sahip olduğu Instagram’da var olmak markalar için oldukça avantajlı. Üstelik Instagram’ın reklam potansiyeli de çok daha yüksek.
Youtube
Başta bir nevi video muhafaza sitesi olarak tasarlanan Youtube, günümüzde milyonlarca aktif kanala sahip. Youtube’un en büyük dezavantajı ise, iyi bir izlenme sayısına ulaşmak için diğer sosyal medya hesapları ile etkileşimli bir şekilde kullanılması gerekmesi. Elbette de diğer sosyal ağlarda olduğu gibi Youtube’da da reklam yatırımı fırsatları bulunuyor.
Twitter, herhangi bir konuda hızlı bir şekilde haber almak ve bilgilenmek isteyenlerin favori sosyal ağı haline gelmiş durumda. Kullanıcılar tüm gündemler hakkında anında bilgilenebiliyor, markaları ve hashtag’leri takip edebiliyorlar. Pazarlama açısından olmazsa olmaz bir ağ olmasa da özellikle kriz anlarında markaların kriz yönetimi için en çok tercih ettiği sosyal ağlardan bir tanesi olduğu su götürmez bir gerçek.
Sosyal Medya’da Var Olmanın Avantajları
Stratejik bir planlama, yatırım ve bağlılık gerektirse de sosyal medyada var olmak markalara pek çok farklı şekilde fayda sağlıyor. Dijital bir çağda yaşadığımız için hepimiz her konuda önce internete başvuruyoruz. Merak ettiğimiz her şeyi internete danıştığımız için de, markaların online yayınlar yapması ve sosyal medyada var olması onların gözümüzdeki itibarlarını ve güvenilirlikleri olumlu etkiliyor. Bir marka olarak sosyal medyada var olmak ve online içerikler yayınlamak, müşteriler ile iletişim kurmanızı ve ihtiyaçlarına daha kolay yanıt vermenizi sağlıyor.