Sosyal Medya Pazarlamasında Yapılması ve Yapılmaması Gereken Şeyler

/ / PR Makaleleri

Bildiğiniz gibi sosyal medya pazarlaması bir markanın halk kitleleri arasında sahiplenilmesinin tutulmasının artırılmasında oldukça önemli bir yere sahiptir, dolayısıyla sosyal medya pazarlaması avantajından firmalar mümkün olduğunca azami derecede istifade etmek durumundadırlar. Bazı markalar bunu çok iyi yapabilmekte,  nihayetinde halkta farkındalığı artırarak iş potansiyeline dönüştürmektedirler.  

Tanınan bir kalem ve marker markası,  ürünlerini müşteriyle görsel olarak renkli, yaratıcı ve canlı görsellerle pinterest veya diğer sosyal medya kanallarında düşme eğiliminde olan kalem ve markerlarıyla buluştururken satışlarını %3 artırdı. Ancak hiçbir zaman dijital PR ve sosyal medyaya bağımlı olan iş dünyasında yapacağınız çalışmaları garanti gözüyle görmemeli, çalışmalarınızı disiplinli bir şekilde sürdürüp geliştirmelisiniz. 

Sosyal Medyada Yapılacaklar, 

  1. Takipçilerinizle çabuk ve düzenli bir şekilde temasa geçin, etkileşim kurun 

Pazarlama stratejisinin en hayati unsuru sosyal medya etkileşimidir. Markalar insanların satın alma kararlarını etkilemek için influencerlarla temasa geçer anlamlı konuşmalar icra ederler.  

  1. Kalitesi yüksek görseller kullanın 

İnsanlar alışveriş yaparlarken keyif veren görseller kritik öneme sahiptir.  Mükemmel görseller postlara en iyi şekilde eşlik eden önemli vasıtalardır. 

  1. Formatlarla denemeler yapın 

Sosyal medya faaliyetleri post ve resimlerle sınırlandırılmamalıdır. Ürün yorumları gibi video formatlarını da dikkate alabilirsiniz.  

Sosyal Medyada Yapılmayacaklar 

  1. İlgisiz alakasız içerikler göndermeyin 

Ürünü satın alacak insanlar peşinde oldukları görmek istedikleri onlara hitap eden bilgilendirici içerikleri okumak görmek isterler, gülmek isteselerdi sitede ne işleri olabilirdi, tiyatroya giderlerdi.   

  1. Kötü haberleri istismara kalkmayın 

Kötü bir haberi kullanarak bir yere varamazsınız, çoğunluğun tepkisi rahatsız olma şeklinde olur, müşterinizi kaybetmeyle bunu ödeyebilirsiniz. 

  1. Dilbilgisi ve kelime hatası olan herhangi bir şey göndermeyin 

Sosyal medyanın markanızın bir vitrini olduğunu unutmayın. Nasıl ki hatalı bir ürünü vitrine koymazsanız, özensiz, dilbilgisi ve kelime hataları ile oluşturulmuş bir içeriği de iyice kontrol etmeden paylaşmazsınız. 

  1. Dini ve politik hiçbir şey göndermeyin 

Markalar tarafsızlığını muhafaza etmeli herhangi bir politik veya dini içerikten sakınmalıdır. Müşterilerinizi gereksiz yere huzursuz edebilir onları kaybedebilirsiniz.