Sosyal Medya Pazarlaması için İçerik

/ / PR Makaleleri

Markalar, tatbik ettikleri sosyal medya stratejilerini geliştirmek için belirli gönderi stratejilerini de artık benimsemeleri gerekiyor. Kovit-19 salgını ile birlikte evlerinden işlerini yürüten insanlar için sosyal medya bir pazarlama vasıtası olarak her zamankinden daha güçlü bir hale gelmiş oldu. 

Sosyal medya harcamalarının pazarlama bütçelerindeki payı  %74 seviyesinde bir artış gösterdi. Elbette,  sosyal medya platformlarının marka mesajlaşma ve reklamları için inanılmaz fırsatlar sunduğu da bir geçek.  

Yapılan çalışmalar aşağıdaki stratejilerin işletmelerin sosyal medya platformları aracılığıyla etkilerini daha üst sıralara çıkaracağına işaret ediyor.  

Takip edilecek bu 4 stratejiye bir göz gezdirelim. 

Tartışmaların Başlatılması ve Soruların Servis edilmesi 

Yukarda bahsi geçen sosyal medya gönderileri kanalıyla tartışmaları başlatarak izleyicilere markanız ve işletmeniz hakkında bilgi edinmelerini temin edin. 

Sorular hızlı bir bilgi yarışmasından, daha kapsamlı ürün veya dünya ile ilgili sorulara kadar uzayabilir. Bilgi yarışmalarının başlangıç aşamasındaki ısınma turlarında kullanıldığı gibi basit sorularla etkileyici düzeyde katılım sağlanabilir ve tüketici iç görüsü temin edilir. Burada gönderi etkileşimi etkiliyor. Bir sorunun, gönderinin neresine, ortasına mı, sonuna mı yoksa göz ardı edilebilecek bir yerine mi eklendiği de önemlidir.  Doğru kullanıldığında etkileşim % 5 artıyor. 

Popüler Kültürden Kısa Süre ilgi Çekecek bir Faaliyetin, bir Stilin Kullanılması 

İçerik stratejisine katılımı artırmak için fotoğraf trendlerinden istifade edebilirsiniz. . 

Sosyal medya strateji uzmanlarından bir araştırmacı, fotoğraflı Facebook gönderilerinin etkileşimde %37 oranında bir artış sağladığını tespit etmiş. 

Tüketicilerden foto bombalama ve selfi kullanmalarını ve bunları işletmenin sosyal medya sayfalarında paylaşmalarını isteyebilirsiniz.    

Avustralya’daki vahşi yaşam koruma alanlarından birinde, ziyaretçilerin parkta yaralı ve terk edilmiş bazı hayvanlarla selfi yapmaları teşvik edilmiş ve sonradan işletme bunları Facebook ve Instagramda yayınlamış. 

           Sosyal Medyada Yeniden Pazarlama 

Bunu bir müşteri yaratma stratejisi olarak takdim edebiliriz. Genellikle tüketicilerin bir ürüne baktıklarına ama satın almadıklarına şahit olmuşuzdur. Reklamlar,  yeniden pazarlanarak tüketicilere ürünleri hatırlatacak ve onları satın almaya teşvik etmeye yardımcı olacaklardır. 

Buradaki amaç reklamların önce hedef kitlenin dikkatini çekmesi ve sonrasında potansiyel müşteriye dönüştürmesidir. 

Hayırsever Yönünüzü Gösterin 

Genelde hayırsever yön birçok kesimde olumlu karşılık bulur, hani bazen deriz ya ‘’çok iyi insan Allah birini bin etsin’’. Bir işletme bu yönüyle rakipleri arasında temayüz etmesi ve öne çıkması çok önemlidir. İşte bu yüzden kullanacağınız içerikler ve görseller bu ihtiyacı karşılar nitelikte olmalıdır.  Bu bağlamda ünlü bir Amerikan kot firması, tüm çalışanlarına yerel topluluklarındaki projelere yardımcı olabilmeleri için ücretsiz verdiği bir tişörtün fotoğrafını yayınlamalarını sağlayarak firmanın yaptığı bir iyiliğin reklamını yapmış oldu. Bu sürece iyi bir fikirle tüketicileri de dâhil etmeyi unutmayın.