Satışa Dönüştürücü E-posta Pazarlama Hunisi Oluşturmak için 5 Adım

/ / PR Makaleleri

Bir potansiyel müşteri üzerinde bir süre çalıştıktan ve takip ettikten sonra, onu satın alma konumuna getiremeden onun sizi bırakması korkunç bir duygudur, ancak bir e-posta pazarlama hunisinden yararlanılırsa bu durum başınıza daha az gelebilir. 

Böyle bir huni, potansiyel müşterinizin satın alma yolculuğunu görsel olarak görmemize yardım ediyor. Bu süreçte, potansiyel müşterinizin markanız hakkında bilgi edindiği andan itibaren onu satın almaya götürecek son aşamaya getirene kadar ilgili içerikleri servis edebilirsiniz.  

Kısaca dönüşüm hunisinin her aşamasında, hedef kitleye doğru içeriği sağlamamız, onları daha kolay sorunsuz bir şekilde nihai hedefinize götürebilirsiniz. 

Şimdi, satışa dönüşüm sağlayan e-posta pazarlama hunisini oluşturma sürecine bir bakalım. 

1. Bir e-posta pazarlama platformu bulun 

Öncelikle,  ihtiyacınıza uygun bir e-posta pazarlama platformu bulmakla işe koyulun. 

Bu platform, bütçeniz dahilinde ve büyümenize izin verir nitelikte olup, çok sayıda şablon, segmentasyon ve entegrasyon özelliği ile birlikte otomatik iş akışlarını, analiz ve raporlarını ve nihai ölçeklenebilirliği içermelidir. 

2. Trafik oluşturun 

Bu safhada web sitenize izleyici trafiğini çekmek için hedef kitlenize markanızı tanıtıyorsunuz. Facebook reklamları, testler, ücretsiz danışmanlıklar, raporlar, teknik incelemeler, e-kitaplar kullanarak bu süreci yönetebilirsiniz. Sitenize çektiğiniz kitlelerin iletişim bilgilerine sahip olmak için de katılımcı formları düzenleyebilir ve bu konuda onları motive edici faraza bir e-kitap ekleyebilirsiniz.   

Pek tabii, aboneliklerini oluşturduğunuz kitlenize teşekkür eden bir hoş geldin mesajı göndermelisiniz. Bu mesaj hizmet ve ürünlerinizi kısaca tanıtır mahiyette olabilir. 

3. Temasa geçilen müşteri adaylarıyla ilişkilerinizi geliştirin ve kuvvetlendirin 

Bu aşamada,  temas kurulan müşteri adayına ürünlerinizin değerini ve müşterilerin problem yaşadıkları hususları nasıl çözeceğini ortaya koyan içeriği, tanıtmanız gerekiyor. Burada promosyona gitmek yerine sorun çözecek ücretsiz kaynaklar sunun. 

Burada ayrıca, müşteri adayınızın gerçekleştirdiği eylemlere esas teşkil edecek e-postaları gönderen tetikleyiciler ile donanmış e-posta pazarlama platformu kullanmanız faydalı olacaktır. 

Bir müşteri adayının e-postanızı okuyup okumadığını, bir bağlantıya tıklayıp tıklamadığını veya ekli kaynakları indirip indirmediğini gösteren izleme programları kullanmayı da ihmal etmeyin. 

4. Nitelikli müşteri adaylarını satın alma pozisyonuna getirin  

Bu adımda, onları satın almaya ikna etmeniz gerekiyor. Bunu gerçekleştirmek için indirimler sunabilir, ücretsiz denemeler teklif edebilir, ürünün az kaldığı imajını vererek acele edilmesi gerektiğini, (FOMO) tabir edilen dışarda kalma korkusunu kullanın. Başkalarında var bende yok, onlar mutlu ben de alıp mutlu olayım hikâyesi. 

5. Müşteriyi elde tutma, sadık kılmak  

Bu son fasılda, müşteriyi marka savunucuları haline getirmek için mutlu etme sürecini devam ettirme ve tekrar tekrar satın almalarını sağlayan taktikleri kullanmak yer almaktadır. Netice itibariyle bu süreçte müşterilere takip e-postalarının gönderiminden, ürün güncellemeleri ve kullanımıyla ilgili ipuçları sunmaya varıncaya kadar mükemmel destekler söz konusu olabiliyor.