26 Temmuz 2014 Cumartesi / Published in Manifesto Akademi
Bir firmanın değerini belirleyen en önemli etkenlerden biri, marka değeri ve hedef müşteri kitlesi ile arasındaki bağdır. Firmalar, kurulduğu ilk andan itibaren kurumsallaşma yolunda yürürken, bir yandan da en hızlı nasıl markalaşırım düşüncesiyle didinip dururlar. Tüketici ise pazarda alacağı ürünün fiyatına, ambalajına, kendisine hitap edip etmediğine ve marka olup olmadığına bakar. Tüketicinin bir markaya yönelmesinin
25 Temmuz 2014 Cuma / Published in Manifesto Akademi
Günümüz Türkiye’sinde, kişisel marka yönetimi tam olarak ne anlama geldiği ekseriyetle bilinmiyor ya da bu şemsiye altında verilen hizmetlerin içeriği tam olarak henüz kavranılamamış durumda. Oysaki kişisel marka yönetmeni, yeri geldiği zaman kariyerinde yükselmek isteyen bir yöneticiye ya da hedef kitlesine en doğru şekilde ulaşmak isteyen bir firmaya ve hatta eşiyle arasını düzeltmek isteyen bir
24 Temmuz 2014 Perşembe / Published in Manifesto Akademi
DİZİNİN DE İLETİŞİMİ OLUR MU DEMEYİN Popüler kültürün en favori ürünleri arasına başarılı prodüksiyonları ile adını altın harflerle yazdıran diziler, Türkiye’nin de son yıllarda üzerinde durduğu uluslararası bir ekonomik materyal olarak karşımıza çıkıyor.  Sinemada da olduğu gibi Amerika’nın yıllar önce şifrelerini çözdüğü dizi furyası sayesinde tüm dünya adeta salgın niteliğinde, yabancı dizileri hayatının bir parçası
23 Temmuz 2014 Çarşamba / Published in Manifesto Akademi
Türk sineması ilk ortaya çıkış tarihi olan 1914’ten itibaren önemli süreçler geçirdiğini söylemek mümkün. İlk dönem filmleri olarak kabul edilen filmler niteliksel olarak çok eksik olsa da, bunlar sinemaya dair ilk adımlar olarak düşünülebilir. Türk sinemasının kendi sinema diline, kendi çizgisine ulaşabilmesi oldukça uzun seneler alıyor. Fakat her dönem Türk sineması için yadsınamayacak kadar önemli
22 Temmuz 2014 Salı / Published in Manifesto Akademi
Ruslar ne demiş; “İnsanı Elbisesine Göre Karşılarlar, Bilgisine Göre Ağırlarlar” yani dış görünüşümüz itibarımızı, dış görünüşümüzün içinde yer alan bilgi dağarcığımızda itibarın itibarını oluşturur. Yani katmerli itibar….  Nedir bu itibar dedikleri? İtibar, saygı görme, değerli ve güvenilir olma durumu, saygınlık ve prestij anlamında kullanılmaktadır. Bu ifadeler itibarın ve itibar yönetimini ne denli önemli olduğunu açıklıyor zaten.
21 Temmuz 2014 Pazartesi / Published in Manifesto Akademi
Hayatın mekanikleştirdiği bizler artık yerimizden bile kalkmadan birçok ihtiyacımızı bilgisayar karşısında gideriyoruz. Banka hesaplarımızı internetten yönetiyor, faturalarımızı ödüyor, arkadaşlarımızla internet üzerinde buluşup sohbet ediyoruz. Kimimiz duygusal ilişkilere online ortamda yelken açıyor, kimimiz ise entellektüel gelişimini internette gördüğü herşeyi okumak suretiyle tamamlamaya çalışıyor. Ancak internet ortamında yaptığımız öyle birşey var ki ekonomiyi canlandırdı desek yanlış olmaz
20 Temmuz 2014 Pazar / Published in Manifesto Akademi
Marka nedir sorusuna yanıt vermemiz gerekirse; markanın pek çok tanımı olmakla beraber,  bizler ünlü pazarlama gurusu (ki kendisi de bir markadır) Seth Godin’ in tanımlamasını dikkate alalım: “Marka, müşterinin seçim yaparken (yazarın notu: bilerek ya da bilmeyerek) dikkate aldığı beklentiler, hatıralar hikayeler ve ilişkiler bütünüdür.”  Ürünümüz tüketicinin ihtiyaçları, beklentileri ve deneyimleri ile örtüştüğü takdirde pazarda
19 Temmuz 2014 Cumartesi / Published in Manifesto Akademi
21. Yüzyılın büyük şirketlerine baktığımızda, kurumsal kimlik sahibi şirketlerin birçoğunu sosyal sorumluluk projelerine destek verdiği takdirde sürdürülebilir başarı sağladığını fark etmeye başladığını görüyoruz. Ancak atladıkları veya görmezden geldikleri bir konu var. Sosyal sorumluluk projelerinin hep aynı çerçevede dönmesi ve projelerinin belirli bir süre devam ettikten sonra tüketiciler tarafından unutulup gittiği gerçeği… Bu gerçeği fark edenler,
18 Temmuz 2014 Cuma / Published in Manifesto Akademi
Ya Şah’a Ulaş Ya da Başka Bir Strateji Bul Günümüzün Sorunu: ‘’Algıyı değiştirmek derken, algılama seviyesine bile gelememek’’ Matbaanın icadından bu yana 1421 yıl geçti. Bu icat, bilginin ve inancın kliselerin elinden çıkıp evlerde kitaplıklara girmesini yanında getirdi. Sonra radyo geldi.  6 Haziran 1950 günü BBC’de naklen verilen boks maçı 30 milyon kişi tarafından dinlendi.
17 Temmuz 2014 Perşembe / Published in Manifesto Akademi
Ekonomi bilimi çeşitli problemlere karşı cevaplarını Makro ve Mikro İktisat ( Ekonomi ) başlıkları ile aramaya çalışır. Yunanca mikros kelimesinden üretilen mikro iktisat ne üretileceği nasıl üretileceği kimler için üretilecek dağılımında üretiminde bölüşümünde etkinlik var mı sorularının cevaplarını arar. Her iki kavramda tüketicilerin ve firmaların ekonomik davranışlarını; ihtiyaç, fayda, değer, fiyat kavramlarıyla açıklamayarak yorumlamaya çalışır.