PR Kampanyası için Fikir Üretmede Beyin Fırtınasından Nasıl İstifade Ederiz

/ / PR Makaleleri

Firmalar basın yansımaları yardımıyla ürün ve hizmetlerini hatta kendilerini teşhir ederlerken medya kuruluşları nezdinde tanıtılıyor, burada güvenilirliklerini ispatlıyorlar veya mal ve hizmetlerinin arkasında olduklarını ifade ediyorlar. Reklamlarda yer almakla medyada yer almak arasında çok fark vardır. İlkinde bir bedel ödeyerek ürün veya hizmetin tanıtımı yapılıyor, ikincisinde ise dikkat çeken hikâyenizle medya kuruluşları size yayınlarında yer veriyor, öne çıkarıyorlar.  

Halkla İlişkiler fonksiyonu gereği markanın hedef pazara ulaşmasına yardım eder, hedef kitle oluşturmasını ve konusunda firmayı uzman konuma getirir. Mamafih,  firmaların bu noktaya gelmesi için kendi hikâyelerini ve yaklaşımlarını belirlemeleri gerekiyor. 

Bu bakımdan beyin fırtınası safhası firma kampanyasının geliştirilmesindeki ilk adımdır. Beyin fırtınası, firma halkla ilişkiler yol haritasının her bir adımının etkili bir şekilde atılmasına yardımcı olur. Firma, marka inşasına yardımcı olan bu yol haritası daha fazla potansiyel müşteri, daha fazla tüketici ve esas itibariyle de daha çok satışa yardımcı olur. İşte bu yüzden bir PR kampanyası başlatmadan ve bir PR planı oluşturmadan önce firma amaç ve hedeflerini önceden belirlemesi önem arz ediyor. Yani bir bakıma firmanız profesyonel anlamda konumlanmış oluyor. Zaten halkla ilişkilerden kasıt, firmanın hedef pazarlara ulaşma ve hedef kitle oluşturma başarısını gösterebilme imkân ve kabiliyeti ve neticesinde uzman olmasıdır. 

Beyin Fırtınası Oturumu 

Bir firma,  beyin fırtınası oturumunda, yeni bir logo oluşturma, daha iyi ürünler ortaya koyma, daha iyi müşterileri yakalama veya bizzat kendisini faaliyet gösterdiği endüstride bir uzman olarak konumlandırmayı isteyip istemediği konusunda muhtelif çıkarımlar elde edebilir. Bu hususlar bir PR planı oluşturmak için eşit derecede ve fakat güçlü hedefler olup mümkün olduğu kadar erkenden belirlenmesi icap eder. Beyin fırtınası aşaması çok önemli olduğu için gerekli özen gösterilmelidir, zira bu aşama sağlıklı bir şekilde tamamlanırsa gerekli olmayan kısımlar çıkarılır ve sadece PR planında ulaşılması istenen hedefler kolaylıkla konulabilir.  

Halkla İlişkiler Planı 

Halkla ilişkiler planı, şirketlerin kampanyadaki ana hedeflerini tanımlamaya yardımcı eder. Medya yansıması kullanılabilecek araçlardan biri olup her şeyin sonu değildir. Şirketler medya kuruluşlarının dikkatini çekmek durumundadırlar, böylelikle yansıma alırlar, ancak halkla ilişkiler kampanyalarının konusunun sadece bu olmadığını da bilmemiz gerekir. 

Firmanın, kendine özel eşsiz satış noktasının, hikâyelerinin ve medya kuruluşları için hazırladıkları sunumlarının çıkış noktası beyin fırtınasıdır.  Beyin fırtınasında daha fazla katılımcıyla ön yargılı fikirlerden uzak ilginç yol ve fikirlerin ortaya çıkması ve kendisini görmesi için hiçbir müdahaleye izin verilmemelidir. Bazen bu fikirlerden küçük bir parça bile ilginç ve önemli görülüp kampanyaya dâhil edilebilir.  

Beyin fırtınasıyla haber döngülerini, piyasayı etüt etmek, neler olup bittiğinden, insanların nelere ilgi duyduğunu görebilmek, ona göre pozisyon almak, davranmak ve en nihayetinde yapılan çalışmalardan sağlıklı çıktılar elde etmek mümkün olacaktır.