Sponsorluk İletişimi

Günümüzde bir markanın artı bir gelir kaynağı elde etme ve faaliyetlerini çok daha güçlü bir şekilde sürdürebilmesi adına sponsorluk anlaşmaları yapması son derece önemli bir olgudur. Markalar bu anlamda kendi kurum kültürleri ile uyuşan ve hedef kitleleri gözünde kendilerini statü anlamında iyi bir yere taşıyabilecek şirketler ile sponsorluk anlaşmaları yapma yoluna gitmektedirler. Sponsorlar ile yapılan anlaşmalar esnasında ve daha sonraki süreçlerin tamamında yürütülen iletişim faaliyetlerini ise sponsorluk iletişimi diye tanımlayabilmemiz mümkündür.

Sponsorluk iletişimi, markaların birlikte yola çıktıkları sponsor şirketlerin belirlenmesi, doğru sponsor şirketin seçimi, sponsorluk anlaşmasının düzenlenmesi ve sonrasında sponsor firma ile marka arasında sürdürülen iletişimin başarılı bir şekilde yürütülmesi faaliyetlerin kapsamaktadır. Doğru sponsor ile yola çıkan ve doğru bir iletişim tarzı benimseyen her marka, hedef kitle ve sektörel anlamda marka itibarını güçlendirmiş olacaktır. Bir marka ayrıca yapacağı stratejik sponsorluk anlaşmaları ile finansal anlamda kendisine ciddi bir ek kaynak yaratma şansına sahip olur. Bu sebeple bu anlamda atılacak adımların oldukça özenli ve profesyonel şekilde organize edilmesi gerekmektedir.

Sponsorluk iletişimi, ayrıca bir markanın tanıtımı ve adının çok daha geniş kitlelere duyurulması için başka bir markaya sponsor olması için de yapılmaktadır. Bu noktada da markanın sponsor olacağı şirketin son derece profesyonel bir şekilde seçilmesi ve sonrasındaki iletişim faaliyetlerinin yine aynı özenle gerçekleştirilmesi gerekir. Bu anlamda yapılacak olan iş ortaklıkları, sponsor olan firmanın imajını güçlendirilebilecek ve değer katabilecek şekilde organize edilmelidir.