Medya İletişimi
Bir markanın lanse etmeye çalıştığı tüm faaliyetlerinin, medya aracılığı ile hedef kitlesine arzu edilen bir biçimde aktarılmasına medya iletişimi denmektedir.
Medya iletişimi, son derece özenli bir şekilde yürütülmesi gereken bir olgudur. Markalar gerek kurum kültürü gerekse tasarladıkları faaliyetlerini hedef kitlelerine net ve anlaşılır bir şekilde anlatmak zorundadırlar. Hedef kitle ile marka arasında bağ kurmanın ve sürdürülebilir bir iletişim yaratabilmenin yegâne yöntemi budur. Arzu edilen bu iletişim faaliyetinin en güçlü şekilde gerçekleşmesinin yolu ise sağlam bir medya iletişimi kurgusundan geçmektedir.
Medya iletişimi, markaların sundukları ürün ve hizmetlerinin hedef kitle tarafından fark edilmesinin de en temel yollarından bir tanesidir. Medya, son derece güçlü bir iletişim organıdır ve her marka medya aracılığı ile potansiyel müşteri kitlesine ulaşabilme şansı yakalayabilmektedir. Medya iletişimi maksimizasyonu yaratabilmek de markaların hedef kitleleri ile arasındaki mesafenin ortadan kaldırılması anlamını taşır.
Medya iletişimi günümüzde yerini geleneksel yöntemlerden dijital mecralara evrilme şeklinde göstermektedir. Markalar özellikle sosyal medya kanallarını güçlü ve etkin bir şekilde kulanarak, potansiyel kullanıcılarına çok daha kolay ulaşabilmenin avantajını değerlendirme yolunda stratejik adımlar atmaktadırlar. Bu anlamda dijital medya iletişimi günümüzün yeni medya iletişim tarzı olarak adlandırılabilir. Gerek geleneksel gerekse dijital medya kanallarını kullanarak medya iletişimi maksimizasyonu sağlamak, markaların olmazsa olmaz hamle tarzlarından biri olmalıdır.