Marka Yönetimi

Bir marka yaratmak ve bu markanın uzun yıllar boyunca aynı güce sahip olarak sürdürülebilir kalmasını sağlamak, marka yönetimi kavramının ana konusudur. Markayı oluşturmak kadar, o markanın hedef kitlesi nazarında zamanla edindiği imajı koruyabilmek de son derece önemli bir olgudur. Marka yönetimi kavramı işte tam da bu noktada devreye girmektedir. Markanın her türlü iletişim, halkla ilişkiler, imaj veya algı oluşturma gibi stratejik faaliyetlerinin, profesyonel bir bakış açısı ile yönetilmesidir, marka yönetimi.

Marka yönetimi, markanın hedeflerine yönelik stratejik bir planlama ve hedef kitle ile sürdürülebilir, sağlıklı bir iletişim dizayn etme hamlelerinin bütünüdür. Tüm bu hamleler markanın içinde bulunduğu sektör, hedef kitlesinin kim olduğu ve yaratmak istediği algı ile doğrudan ilgilidir. Bu olguları rehber olarak alan ve bu şekilde yönetilen her marka, çok daha uzun vadeli bir ömür sürdürebilecek demektir.

Marka yönetimi, günümüzde online kanallar kullanılarak yapılması tercih edilen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Online mecralarda kullanıcı kitlesi ile kalıcı bir iletişim yaratma ve etkileşim maksimizasyonu sağlama adına markalar çok önemli adımlar atmaktadırlar. Doğru yönetilen her marka, arzu ettiği online kimliğe çok kısa bir sürede ulaşabilir ve sürdürülebilir bir algı yaratabilir.