Lider İletişimi

Lider iletişimi diye adlandırabileceğimiz kavram, herhangi bir kurum veya kuruluşta üst düzey yönetici sıfatına sahip kimselerin bağlı bulundukları kurum veya kuruluşun faaliyetlerine yönelik gerçekleştirdikleri prezantasyon çalışmalarını kapsamaktadır. Bu anlamda lider iletişimi bir markanın en üst kademelerinde bulunan yüzlerinin, içinde bulundukları sektöre dair bakış açılarının, yeterliliklerinin ve geleceğe dair öngörüsel söylemlerinin bir yansıması olarak nitelendirilebilir. Lider iletişiminde aslolan markanın üst kademe yöneticilerinin, markayı güçlü bir şekilde temsil edebilme potansiyeli olduğunu gözler önüne sermek ve arzu edilen geri dönüşleri alabilmektir.

Lider iletişimi de diğer tüm iletişim faaliyetlerinde olduğu gibi markaların hedef kitleleri ve sektör birimleri ile buluşabilmesinin önemli araçlarından bir tanesidir. Markayı temsil eden liderin, marka kültürüne hâkim, markanın içinde bulunduğu sektörü yakından tanıyan, hedef kitle ile nasıl bir iletişim içerisine girmesi gerektiğini ok iyi bilen, kısacası marka ile bütünleşmiş bir kimse olması son derece kritik bir faktördür.

Lider iletişimi, günümüzde de her markanın üst düzey yönetim kademesinde yani liderlik pozisyonunda yer alan bireylerin bilmesi gereken, hedef kitle ve sektörel iletişimde oldukça önemli bir olgudur.