Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Kurumsal sosyal sorumluluk, insani ve sosyal olaylar karşısında bir kurumun gösterdiği hassasiyet ve durumlar karşısındaki tavrı olarak nitelendirilebilir. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı bugün birçok markanın üzerinde son derece titizlikle durduğu bir olgudur. Bunun nedeni her kurumun kar elde etmek dışında sosyal olarak da fayda yaratmanın bir görev olduğu bilincini taşıması ile ilgilidir.

Kurumsal sosyal sorumluluk bilincine sahip olmanın ve bu anlamda elle tutulabilir projeler üretmenin bir markayı itibar anlamında son derece saygın bir yere getireceği açıktır. Bu anlamda her markanın sosyal olaylara hassas bir şekilde eğilmesi ve kurumsal sosyal sorumluluk adına profesyonel çalışmalar yapması gerekmektedir. Bu çalışmaları gerçekleştirebilmenin yolu da hem sosyal hassasiyet anlamındaki kurum bilincinin oluşturulması hem de nitelikli bir ekip ile faaliyetlerin sürdürülmesinden geçmektedir.

Kurumsal sosyal sorumluluk taraflarını geliştirebilmek adına markalar mutlaka profesyonel kanallardan destek almalı ve stratejik bir iletişim faaliyeti gütmelidirler. Özellikle halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim faaliyetlerinin bütünsel olarak yürütülmesi için alanında uzman ekiplere ihtiyaç vardır. Kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında tüm bu faaliyetler titizlikle yürütülmeli ve marka itibarını güçlü tutabilmek adına her atılacak adım daima profesyonel ellere bırakılmalıdır.