Kurum İçi İletişim

Kurum içi iletişim, bir firmanın kurumsallaşabilmesi ve çalışanlarına aidiyet duygusu aşılayabilmesi için son derece önemli bir olgudur. Kurum içi iletişim faaliyetlerinde sağlanacak olan başarı, firmanın bir bütün halinde çalışmalarını sürdürmesi anlamını taşımaktadır. Kurum içi iletişimi güçlü olan firmalar, birbirinin dilinden anlayan, aynı hedefe odaklanmış ve bir ekip ruhuna sahip olmuş yapılar haline gelmektedirler.

Kurum içi iletişim, firmanın en alt kademesinden en üst kademesine kadar tüm çalışanlarının koordineli bir biçimde hareket etmesini sağlar. Kurum içinde yaşanabilecek en ufak bir sıkıntı, iletişim anlamında güçlü olunması ile ortadan kolaylıkla kaldırılabilecek bir hal alır. Kurum içi iletişim, firma çalışanlarına çok daha verimli bir çalışma imkânı tanımaktadır. Firma çalışanları kendi aralarında sağlıklı bir iletişim tarzına sahip olurlar ise, her türlü projede birbirlerini tamamlayabilecek bir yapıda hareket edebilme şansını yakalarlar. Bu tıpkı, bir dişlinin çarklarının koordinasyon içerisinde çalışmasına benzemektedir.

Kurum içi iletişim, firma çalışanlarının kendi içlerinde oluşturdukları kurumsal bir dildir aslında. Nasıl aynı dili konuşan insanların birlikte iş yaptıklarında başarı yakalama şansları aynı dili konuşmayan insanlara göre çok daha yüksek ise, kurum içi iletişimde yakalanacak dil birliği de o denli önemli bir husustur.