Konu Yönetimi

Konu yönetimi, bir markanın itibarını zedeleyebilecek bir krizin oluşmasına meydan vermemek adına önceden bu tip konuların belirlenip, yönetilmesi faaliyetlerinin bütününü kapsar. Olası bir krizi oluşturabilecek ya da tetikleyebilecek hassas konular tespit edilip, bu anlamda stratejik çözümler üretilmesi konu yönetimi kavramının temelini oluşturmaktadır.

Konu yönetimi kapsamında markalar, kriz yaratabilecek durumları öngörüsel olarak ortadan kaldırabilmenin yollarını ararlar. Bu anlamda oluşturulabilecek profesyonel bir ekip, markaların olası bir kriz içerisine girmeden, faaliyetlerini aynı verimle sürdürmesine yardımcı olmak için son derece önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle ortaya çıkabilecek bir krize konu olacak her türlü durumun önceden tespit edilmesi alanında uzman kimselerin işidir.

Markaların kuruldukları günden itibaren titizlikle oluşturmaya çalıştıkları itibarlarının herhangi bir kriz durumunda yerle bir olmasını önlemek adına konu yönetimi kavramına son derece önem vermeleri gerekmektedir. Kriz konusu olabilecek olayların önüne geçebilmek adına stratejik önlemlerin alınması, marka itibarının sarsılmaması için çok kritiktir. Bu noktada konu yönetimi olgusuna verilecek önem bir nevi marka itibarının korunması için harcanacak çabaya eşdeğerdir.