İtibar Yönetimi
Bir markanın hedef kitlesi gözünde hangi imaj ile yer alacağına dair yaptığı her iletişim faaliyeti itibar yönetimi konusu olarak nitelendirilebilir. İtibar yönetimi kavramı, markaların hedef kitle veya kullanıcıları nazarında saygın bir yer edinmesinde stratejik bir rol oynar. Bir markanın doğru iletişim hamleleri ile inşa ettiği itibarı daha çok, o markanın içinde bulunduğu sektörde güven duyulan bir hale gelmesinin olmazsa olmaz koşuludur.
İtibar yönetimi kavramı, son zamanlarda online mecraların gelişimine paralel olarak daha çok dijital alanda üzerinde durulması gereken bir olgu haline gelmiştir. Online marka oluşturmanın ana koşullarından birisi olan hedef kitle zihninde saygın bir itibar inşa etmenin doğru planlanmış online itibar yönetimi ile mümkün olduğu gerçektir. Bu anlamda her marka online itibar yönetimi adına dijital mecraları çok daha etkin kullanma ve kullanıcıları ile kalıcı bir iletişim sağlama yolunda adımlar atmaktadır. Bu çabaların sonucunda markalar online anlamda da kendilerini en iyi şekilde ifade edip, isimlerini koruyabilmektedirler. Online itibar yönetimi, büyük uğraşlar sonucunda yaratılan marka imajının korunması için son derece önemli bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır.