Finansal İletişim

Finansal iletişim, kurum ve kuruluşların, ticari anlamdaki her türlü faaliyetine dair oluşturulmuş iletişim şeklidir. Firmalar, finansal yapılarına ilişkin stratejik hamleler yapma, iş bağlantılarında bulunma, fon yaratma, bütçe belirleme gibi etmenlerin yönetimi ve denetlenmesi için finansal iletişime ihtiyaç duyarlar.

Finansal iletişim, firmalara ticari anlamda çok daha verimli hareket edebilme imkânı tanır. Bu anlamda oluşturulan dış bağlantılar ile firmaya yeni yatırımcılar kazandırılarak fon ihtiyacı giderilebilir. Yine güçlü ve sürdürülebilir bir finansal iletişim modeli ile firmanın hedef kitlesi gözünde ticari anlamdaki şeffaflığı da sağlanmış olur. Böylece firmalar hedef kitleleri sürdürdükleri sağlıklı bir finansal iletişim tarzı ile itibar anlamında da iyi bir yer edinmiş olurlar.

Finansal iletişim, başlı başına uzmanlık gerektiren bir alandır. Bir firmanın finansal iletişim faaliyetlerini gerçekleştirmek için birlikte çalıştığı ekibin son derece profesyonel, finans alanına hâkim, hedef kitle iletişimini organize edebilme yeteneğine sahip olması şarttır. Finansal iletişim gibi direkt olarak ekonomiyi ilgilendiren bir iletişim alanı asla yeterli donanıma sahip olmayan bireyler tarafından yönetilmemelidir. Finansal iletişim, halka arz edilen firmaların, finans piyasalarında sahip olduğu tüm varlıkları, iş ortaklıkları, yatırımcı ilişkileri, yapmayı düşündüğü stratejik hamleler ve ekonomik anlamdaki tüm giriş çıkışları hakkındaki bilgilerin doğru ve net bir şekilde aktarılması faaliyetleri açısından son derece kıymetli bir iletişim alanıdır.