Şirketlerin markalaşma süreçlerinde yardımcı olan, kurum kimliğinin hedef kitleye daha etkili bir şekilde tanıtılması, markaların başarı elde etmeleri ve yakalanan bu başarının elde tutulması, etkinlik ve organizasyonlar düzenlenerek hedef kitleye istenilen düşünce ve hizmetlerin doğru ve etkili sunumu gibi pek çok konu PR hizmetlerinin kapsamına girmektedir. Teknolojiyle birlikte çalışmalarında güncellemeler olan ve daha geniş bir yelpazede hizmet veren bu ajansların yeni bir çalışma kolu da dijital PR olarak adlandırılan hizmetlerdir. Bu hizmetlerin amacı ise markalar, firmalar, projeler, ürün ve hizmetler, online varlıkların yönetimi ve geliştirilmesi amacıyla blog, haber bültenleri, forum, sosyal medya, web siteleri gibi internet araçlarını kullanmak ve bunları halkla ilişkiler amacıyla gerçekleştirmektir.
PR ajansı çok geniş bir yelpazede birlikte çalıştıkları firmalara hizmet sunmaktadır.
- İletişim Yönetimi: firmaların kamuoyunu tanıtılmasında en önemli araçlardan biridir. İlgili firmaların içinde bulundukları sektörde olumlu bir imaj kazanması ve elde ettikleri konumu bozabilecek olumsuzluklara karşı tedbirler alınmasını kapsamaktadır.
- Marka Yönetimi: Markalaşma sürecinde firmaların karşılaşacakları zorluklara karşı çalışmalar düzenlemek, firmaların sahip oldukları markaların toplumda kazandıkları yeri daha etkili hale getirmek için çalışılmaktadır.
- Pazarlama İletişimi: firmaların sundukları ürün ya da hizmetlerin toplum gözünde kalitesini artırmaya yönelik çalışmaları kapsamaktadır.
- Medya İlişkileri: Medya kanallarını kullanarak hedef kitleye şirketlerim istedikleri hizmet ve bilgilendirmelerin sağlanmasını kapsamaktadır.
- Kriz İletişimi: Olası bir kriz anında şirketlerin bu durumdan minimum düzeyde etkilenmesi ve şirket faaliyetlerinin maksimum düzeyde tutulmasını sağlamak için yapılan çalışmaları kapsamaktadır.
Bu hizmetler PR ajanslarının sundukları hizmetlerin yalnızca birkaçıdır. PR danışmanı ya da medya danışmanı ortalığıyla yürütülecek çalışmalardan etkili sonuçlar alınması için seçilecek PR ajansının kalitesi ve başarısı dikkate alınarak seçim yapılmalıdır.