PR, Türkçe karşılığı ile Halkla ilişkiler manasına gelmektedir. Bu koşulda bir kurum veya marka için halka ilişkiler büyük önem taşımaktadır. Bu PR ajansları attığı adımlar doğrultusunda büyümeyi ve gelişmeyi oldukça kolaylaştırmaktadır. Globalleşen Dünya’da, pazarda tutunabilmek, pazarda diğer firmaların ürün veya markalarıyla mücadele etmek çok zor hale gelmiştir. Bu durumda çoğu kurum veya ürün tutunamayıp kaybolmuşlardır. Bu nedenle kurumların markalaşmaları amacıyla bu şirketler büyük rol oynamaktadır.
İlk olarak yaptıkları hizmetler doğrultusunda; yeni ve yaratıcı projeler hazırlayarak pazara giriş sağlanmaktadır. Bu PR ajanslarının attığı adımlar ile birlikte, ilk süreç firma veya kurum amblemini oluşturmaktır. Bu konuda atılan ilk adımla birlikte ilgiyi çekici kılmak ve potansiyel bir fikir yaratması çok önemlidir. Bu amblem sürecinden sonra ürün veya kurum için reklam hazırlamaktadır. Bu hususta potansiyel ilgiyi yakalamak büyük önem taşımaktadır. Vereceğiniz mesajları, istenilen detayları firmalardan dinleyen PR şirketleri bu detaylar bazında insanların beyinlerine kazınabilecek replikler hazırlamaktadır. Bu replikler sayesinde farklılığı ortaya koyup ilgiyi çekme düzeyinde başarılı olunacaktır.
Bu faaliyetlerinden sonra ise adımlarına devam etmektedir. Ardından ürün veya marka için medyayı devreye sokmaktadırlar. PR danışmanları güçlü medya ilişkileriyle birlikte ürünün tanıtılması adına büyük öneme sahiptir. Yazılı ve görsel medyanın yanı sıra, güçlü olarak kullandıkları sosyal medya ile de birlikte iletişim ağını büyütmeye devam etmektedirler. Ayrıca yaptıkları sosyal sorumluluk faaliyetleriyle birlikte algıyı güçlendirme ve potansiyel müşterinin de güvenini pekiştirme yolunda yeni adımlar atmaktadırlar. PR şirketlerinin genel amacına şöyle bir bakacak olursak markalaşma adına çalışmalar yürüttüğünü görebiliriz. Sağlamış olduğu etkinlikler ve yaratıcı fikirlerle birlikte her an iletişimi sağlamaktadırlar.
İletişimi güçlü kullanamayan, medya ilişkileri kötü olan şirketlerin başarıdaki etkisizliği kolayca gözlenmektedir. Başarılı bir kariyer için önemli olan iletişim, müşteri ve kurum arasında ki köprü görevindedir. Bu köprüyü ise halka ilişkiler şirketleri yerine getirmektedir. Müşterilerin isteğini dinler, kurumun isteğini dinler ve bu hususta projeler ile köprünün iki tarafını da birbirine bağlar. Özellikle müşteri algısı konusunda çalışmalar yapmakta ve her an da bu konular çerçevesinde kurumu bilgilendirmektedir.
İletişimin güçlü olması kurumun başarısına başarı katarken, potansiyel müşteri ağını da her an büyüterek, daha geniş çevrelere de ulaşmasını sağlamaktadırlar. Bu iletişim şirketlerinden biri olan www.kurumsaliletisim.com.tr da Türkiye’de bu işi yapan, markalaşma yolunda büyük adımlar atan, ilkeleri doğrultusunda büyüyen ajansların başında gelmektedir.