Her biri kendi alanında öncü ve güçlü kuruluşlar olan; boya, kimya, tarım, tekstil, inşaat ve lojistik (liman işletmeciliği) olmak üzere altı farklı sektörde faaliyet gösteren Polisan Holding, kuruluşunun 50. yılında, iştiraki Polisan “Boya’nın 7. 000’i aşkın satış noktasından elde ettiği verilerle Türkiye’nin “Renk Haritasını ortaya koydu. Polisan Kimya’nın 1964 yılında kuruluşu ile sanayiciliğe adım atan Polisan Holding, 50. yılında iştiraki Polisan Boya’nın dataları ile Türkiye’nin renk haritasını çıkardı. Türkiye’de, 7. 000’i aşkın-satış noktasından elde edilen veriler, Polisan Boya’nın Renk Danışmanı Oya Komar tarafından iç ve dış cephe olmak üzere 2 ayrı kategoride değerlendirildi. Polisan Boya Pazarlama ve Kanal Strateji Direktörü Dilek Çolakoğlu, Polisan’ın, Türkiye’nin Renk Haritası” çalışmasına ilişkin şunları söyledi: “2008 yılından beri yürüttüğümüz Home Cosmetics-Evimin Kozmetiği çatı iletişimimiz çerçevesinde dünyada ve Türkiye’de boyanın tanımını ve konumlandırmasını değiştirdik. Bu sayede hedefimiz tıpkı kozmetik ürünlerinde olduğu gibi boyanın koruma ve estetik/güzellik kazandırma özelliklerine dikkat çekmek. Boya ve kozmetik dünyasında ilk akla gelen motif olan renkler ve tonlarının bir dili ve özel bir enerjisi olduğuna inanıyoruz. Renk danışmanımız ‘Oya Komar ile Türkiye’nin Renk Haritasını çıkarırken çok heyecanlandık zira yüzyıllardır birbirinden ayrılamayan etnik kültürlerin renk tercihlerini görecektik. Türkiye genelinde 7. 000’ı aşkın satış noktamız ve sektörün en yaygın boya markası konulumuzla birebir ülkemizin renk tercihlerini yansıttığını düşündüğümüz fotoğraf ortaya çıktı ve Oya Komar da bu fotoğrafı tüketicilerimiz için yorumladı. ” İç Cephede Bej ve Tonları El Üstünde Tutuluyor Değerlendirme sonuçlarına göre, Türkiye, iç cephede ufak bir sarı dokunuşu olan renkleri tercih ediyor ve iç cephede 3 rengi el üstünde tutuyor. Bej kelimesine hakkını veren yumuşak tonlu Kumsal Beji, Sahra Beji ise, bej ailesinin yere sağlam basan duruşuna, sarı nüanslarla entelektüellik katıyor.