Pınar Et, 2021’de 74 milyon TL Yatırım Yaptı, Satışlarını Yüzde 32,8 Artırdı

/ / Manifesto Blog

Türkiye’nin ilk özel girişim entegre et tesisi olarak kurulduğu günden bu yana sorumlu üretici kimliğinden ödün vermeden çalışan Pınar Et, 2021 yılına ilişkin faaliyet sonuçlarını paylaştı.

2021 yılında da AB standartlarında ve sertifikalarla tescillenmiş hijyenik koşullarda üretim yapmaya devam ettiklerini ve 8 kategoride yaklaşık 350 ürün ürettiklerini belirten Pınar Et Genel Müdürü Tunç Tuncer, “ 4,1 milar TL’lik toplam işlenmiş et pazarında %17,5 ciro payına ulaştık. Bununla beraber geçen sene 74 milyon TL tutarında yatırıma imza attık. Pazara 54 yeni ürün sunarak tüketicilerimizle buluşturduğumuz ürün yelpazesini genişlettik. Böylelikle 2021 yılında 1,1 milyar TL ciro elde ederek bir önceki yıla oranla satışlarımızı %32,8 oranında arttırmış olduk” diye konuştu.

30 Ülkeye İhracat

‘’2021 yılında bağışıklık sistemini güçlendirmeye yönelik çalışmalarımızla ‘sağlık ve lezzet’ unsurlarını güçlendirerek yenilikler yaptık. Günlük protein ihtiyacını karşılayacak bitki bazlı ürünlerde dünya standardında çalışmalarımızı değişik coğrafyalarda tüketiciyle buluşturduk” diyen Tunç Tuncer, “Toplam 30’a yakın ülke pazarına ulaşan bir marka olarak 2021 yılında Avustralya, Kazakistan, Gürcistan ve Kanada pazarlarında penetrasyonumuzu arttırarak 4,3 milyon ABD doları ihracat geliri elde ettik. Her yaştan tüketicilerin ihtiyaç ve beğenilerine uygun olarak geliştirdiğimiz 54 yeni ürünün 16’sını, 20’den fazla ülkeye ulaşan ihracat kanalımıza yönlendirdik. Bugün için ihracat pazarlarımızın başında B.A.E, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Irak, Azerbaycan ve K.K.T.C yer alıyor” dedi.

‘’58 bin kg daha az plastik, 31 bin kg daha az kâğıt kullandık’’

Sürdürülebilirlik yaklaşımları kapsamında enerji ve iklim değişikliği, su kullanımı ve atık su, kullanılan malzeme ve atık, sağlık ve güvenlik, toplumsal katkı odaklı çalışmalarla ekosistemin devamlılığına fayda sağladıklarının altını çizen Pınar Et Genel Müdürü Tunç Tuncer, açıklamalarını şöyle tamamladı: “Sürdürülebilirlik çalışmalarımızda önceliğimiz olan konulardan olan atık yönetimi ve ambalaj israfını önleyecek çalışmalara öncelik verdik. Optimizasyon çalışmaları yaparak yaklaşık 58 bin kg daha az plastik, 31 bin kg daha az kâğıt kullandık. Bu sayede 1 milyon TL’ye yakın tasarruf ve 253 ton daha az CO2 emisyon salımı sağladık. Su ayak izimizi 2022 yılı sonuna kadar %5, 2023 yılının sonuna kadar %10 ve 2030 yılına kadar ise %15 azaltmayı hedefliyoruz.”