Günümüzün pazarlama ortamında, kişiselleştirme neredeyse her şey anlamına geliyor. Şayet şirketler kişiselleştirilmiş deneyimlerini sergilerler, bu tür bir pazarlama stratejisi uygularlarsa tüketicilerin %80 gibi büyük bir bölümünden olumlu tepki alırlar. Tüketicilerin bu tür davranan firmaların ürünlerine karşı satın alma olasılıklarının arttığını Amerika’da bir pazarlama şirketinin yaptığı araştırma sonucunda elde edildiği görülüyor.
Aslında bu bulgular kişiselleştirmenin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Elbette, bu kapsamda yaratmak zorunda olduğunuz içeriğin ne ifade etmesi gerektiğini ve ona göre onu kurgulamanız icap ettiğini bilmelisiniz.
Kişiselleştirme işleminde hareket tarzınız, içeriğin insan ihtiyaçlarını karşılayacak, onların duygu ve ilgi alanlarına hitap edecek boyutta, yani insani, samimi ve güven yaratan şekilde olmalıdır.
Nihayetinde bu standartları yakalayan içerik ve yaklaşım tarzları uzun soluklu sadık müşteri edinmeyi kolaylaştırır. İşte bu disiplin iş hayatının veya firmaların vazgeçmeyecekleri sıkı sıkıya sarılacakları bir prensipler manzumesidir.
Bugün tek gayesinin müşteri dikkatini çekmek olan sayısız miktarda sosyal medya postları, e-postalar ve reklam görüyoruz. Ama tüketicilerin büyük bir kısmı için bunlar artık bayatlamış işlevsiz bir duruma dönüşüyor. Tüketiciler bu noktada bu mesajları ya sessize alıyor duymazdan geliyorlar ya da dikkatlerinden uzaklaştırıyorlar.
Kişiselleştirilmiş pazarlama esas itibariyle e-posta pazarlamasında çok önemlidir ve orada iyi çalıştığına şahit oluyoruz. Ama kişiselleştirmeyi sadece müşterinin adını unvanını yazarak ona hitap etme, onunla bu şekilde etkileşime geçme şeklinde görmek yanlış olur. Bunu bir isimle savuşturacak, basite alınacak bir şey olmadığının farkında olmalısınız.
Robotlar da bu şekilde e-postalar gönderebilir, ama bizi makinadan ayıran şey, müşteriyi kendisiyle iletişime geçenin robot olmadığı konusunda ikna eden, güven kazandıran, şeffaflık sağlayan ve onu sadece salt bir şey almaya yönlendiren değil onu bilgilendiren ona her şeyden önce bir değer sunan, kıymetli olduğunu hissettiren bir şeyler olmalıdır. Dolayısıyla bu yolla müşteriye ulaşmak veri toplamadan geçer, karşınızdakini ne kadar iyi tanırsanız bir o kadar sağlıklı adımlarla hedefinize ulaşabilirsiniz.
Veri toplamak, bunları kullanmak, sonra geri bildirimler almak başlangıçta zor bir iş olarak görülebilir. Ama bu konuda kat ettiğiniz yol bilahare işlerinizi kolaylaştıracaktır. Küçük özgün mesajlar mükemmel bir müşteri hizmeti, müşterinin tatmin olup olmadığını ortaya koyacak anketler ve bunların takibiyle ilgili yapacağınız çağrılar artı hanenize yazılacaktır. Sosyal medya kanalları müşteriye ulaşmanızda size direkt bir yol açacaktır buradaki mesajlaşmada kullanacağınız içerik ise özel, eşsiz olmalıdır. Bunlar size uzun dönem sürecek sürdürülebilir bir başarı getirecektir.
Kişiselleştirilmiş pazarlama, özellikle veri toplamaya gelince karmaşık bir konu olabilir. Ancak kişiselleştirmenin omurgasını, esasını, mükemmel müşteri hizmetleri ve gerçek mesajlaşma yaratır. Teknoloji ve müşteri beklentilerini bir tandem olarak kullandığınızda bu şekilde süreci vaatten gerçeğe kolayca yönetebilirsiniz.