Ayşen Yerşen kimdir?
İstanbul doğumlu. Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü’nü bitirdikten sonra eğitim hayatını İngiltere’de tamamladı. Yerşen, 1996-1998 arası İremtur’da Outgoing Operasyon Departman Şefi olarak, sonrasında ise Profilo Alışveriş Merkezi’nde sırasıyla Satış ve Sistem Geliştirme Sorumlusu, Pazarlama Grup Sorumlusu, Pazarlama Müdürü ve AVM Müdürü olarak çalıştı. Profilo’dan sonra Palladium’a geçen Yerşen, 1,5 yıldır Palladium Alışveriş Merkezi Genel Müdürü olarak görev yapıyor. Evli ve bir kız çocuk annesi.
‘’Müşterinin kalbine dokunmayı ruhunu okşamayı seviyoruz.’’
İnsanların yaşam tarzlarına hitap ediyoruz.
İstanbul Anadolu yakasının en prestijli bölgelerinden Ataşehir’de yer alan Palladium Alışveriş Merkezi, beşinci yılını kutluyor. Palladium’u, beşinci yıl etkinlikleri sürecinde ziyaret ettik ve Genel Müdürü Ayşen Yerşen ile bir röportaj yaptık. Palladium’un Beşinci Yıl Etkinlikleri, 13 Eylül’de başladı, 6 Ekim’e kadar çok çeşitli kampanyalar ve farklı etkinlikler ile devim etti. “Bir etkinlik yaparken hedefiniz sadece çocuk olmamalı, herkesi bu kapsam içine dâhil etmeli. Palladium olarak Beşinci yaş etkinliklerinde bu noktayı göz önüne alarak, genelde herkese hitap edebilecek etkinlikleri planladık.” diyen Ayşen Yerşen, Palladium Alışveriş Merkezi’nin belirleyici özellikleri hakkında şunları söyledi: “Palladium, tamamiyle lokasyona hitap edebileceği şekilde bir planlama ile hayata geçirilmiştir. Hedef kitlesi A Plus bir kitle. Sadık müşterisi de mevcut. Biz insanların yaşam tarzına hitap ediyoruz. Palladium, bir buluşma noktası haline geldi artık. Çekim güçlerinden biri de mağaza karması. Tanıtım ve bültenlerimizde, ‘Anadolu Yakası’nın en prestijli AVM’si olarak lanse etmekteyiz. Aslında tabir çok iyi oturuyor; hem mağaza karması hem verdiği ekstra hizmetler hem yaptığı etkinlikler anlamında Palladium’da 190 mağaza, 37 restoran-cafe yer alıyor. Yıllık ziyaretçi sayısı ise 10 milyon civarında. Palladium’un stratejisini ise şöyle özetledi Ayşen Yerşen:, “Açıldığımız günden itibaren farklı bir çizgide ilerliyoruz. Sektörde yapılmamış işlere imza atmaya çalışıyoruz; örneğin ilk defa bir avm; Palladium, OffShore’a sponsor oldu. Biz müşterinin kalbine dokunmayı, ruhunu okşamayı seviyoruz. Müşteriniz elit olunca her şey para ile bitmiyor. Onunla duygusal bağ kurmanız, kendisine değer verildiğini hissettirmeniz gerekiyor.
“Palladium bir buluşma noktası haline geldi.”
Kariyer anlamında bakıldığında Ayşen Yerşen çekirdekten yetişme bir yönetici. 15 yıllık süreç zarfında pazarlamaya ilişkin tüm birimlerde aktif olarak çalışarak tüm detaylara hâkimiyet kazanmış. Keyif alarak çalışıyor, hafta içi geç saatlere kadar avm’de oluyor. Hafta sonları öncelikle kızına ve eşine ayırmaya çalışıyor. Palladium AVM ve Residance,-AVM MFI Partners firması tarafından yönetiliyor. Yönetsel anlamda ekip ve aile yapısı tarzında ilerleyen bir anlayış mevcut ama her şey bir disiplin çerçevesinde ve çözüm odaklı bir yaklaşım ile yürütülüyor. Yönetimde 25 kişi çalışıyor. Çalıştığınız ortamda mutlu olmak önem teşkil etmekte. Ekip çok önemli, ekip ile ilişkilerinizin sağlıklı olması en önemli unsurlardan biri. Mutlu olduğunuz zaman başarı arkasından geliyor.” diyen Ayşen Yerşen, başarıya ilişkin birkaç önemli saptama yaptı: “Başarı; doğru ve disiplinli çalışmak, doğru noktalara atış yapmak ve kendini geliştirmek ile elde edilir.” Şu andaki avm trendleri ile ilgili de bilgi veren Ayşen Yerşen, “15 yıl öncesine göre sektöre bakış açısı çok değişti. Şimdi artık daha profesyonel, daha bilinçli ve hedeflediği kitleye yönelik ilerliyor avm yönetimleri. Mutlaka ön araştırmalar yapılıyor. Müşteri de artık alışverişe çıkmadan önce plan yapıyor. Tüketici artık daha bilinçli, haklarını arıyor. Tüketicide çekim gücü yaratmak, sadık müşteri haline getirebilmek için farklılaşma da çok önemli. Palladium gelişerek, daha da büyüyecek diyerek noktaladı sözlerini.