Neredeyse tüm firma ve kurumlar vizyon ve ürünlerinin iletişimini yapıyorlar ancak tüm bu iletişim çabalarının etkili olduğunu pek tabii söyleyemeyiz, zaman zaman gayretleri başarısızlıkla da sonuçlanabiliyor.
Başarılı markaların, mesajlarına düşüncelerini kattığını görüyoruz, bu mesajları nasıl ve hangi kanallar aracılığıyla iletirsek daha etkili oluruz, hatta zaman içerisinde bunları daha iyi noktalara nasıl evirebiliriz diye bu firmalar kafa yoruyorlar. Neyin iletişimini en güzel nasıl yapabilirimin kilidi anahtar mesajlardır ve işin özü de budur. Anahtar mesaj hem iletişim stratejinizin temelini teşkil eder hem de buna odaklanarak kontrolü elinizde tutmanızı sağlar. Şayet doğru mesajlar veriyorsanız hedef kitlenizin düşünmesini başlatacak, yapmasını istediğiniz şeye yönlendirebilecek, bir nevi onun düşüncelerini arzunuz istikametinde şekillendirebileceksiniz. Konu dönüp dolaşıp yaratacağınız algıya geliyor. İstenen algının yaratılıp yaratılmadığı, mesajınızın doğru yankılanıp yankılanmadığı, satın almaya sevk edip etmediği ve nihayetinde bunların ölçümlenmesi önem arz edecektir.
Mesajlaşma konusunda ustalaştığınız yani hangi tip mesajın çalışıp çalışmadığını özümsediğinizde, bir taraftan etkili iletişim stratejileri geliştirmede güçleneceksiniz, diğer taraftan da bunları firmanızın diğer bölümlerinde faraza, insan kaynaklarında, pazarlamada tatbik edilmesini sağlayarak firma düzeyinde kullanımını, bütünleşmeyi temin edecek, katkıda bulunacaksınız.
Markanız hakkında farkındalık sağlama ve değer yaratma için en etkili yol Google aramalarında belirli terimler ve kelimeler kullanarak üst sıralarda yer almaktır. Çevrimiçi bilgilendirmeleri çok iyi yaparsanız tüketicinin satın alma kararlarına çok tesir edersiniz. Elbette bunun alt yapısında sizin araştırmacı kişiliğiniz ve çalışmalarınız yatıyor. Müşterinin bu kararları alması, onları iyi tanımanıza ve ne istediklerini iyi bilmenize bağlıdır. İnanın, iş alış veriş sepetine gelene kadar müşteri zihninde çoktan bir şeyler oluşmuştur. Aşırı kalabalık dijital ortamlarda dikkat dağıtan mevcut gürültüyü kesmek veya azaltmak ve görünürlüğünüzü ve duyulabilmenizi artırmak için her bir veri parçasından azami derecede yararlanmak artık daha da önemli hale geldi.
Burada müşterilerinizi çok iyi takip etmeniz, gözünüzün onların üzerinden ayırmamanız, nasıl arama yaptıklarını etüt etmeniz, iletişim pazarlama uzmanları yönünden hayati önemi vardır. Bir ürün veya markayı nasıl arıyorsanız, ürün veya marka hakkındaki düşünceleriniz de bununla paralellik ve uyum içindedir. Onların arama şekli bir bakıma sizin hedeflerinizi yakalamanızda ipuçları veriyor demektir. Bunları kullanmalısınız. Bir iletişimci olarak, bir müşterinin markanız hakkında bilmesi gerekenler ile nasıl düşündüğü, nasıl arama yaptığı arasındaki bağlantıyı, psikolojik uçurumu göremiyorsanız, müşterilerinizi kaybetme ve daha da kötüsü bir başka rakibe ya da internet girdabına kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabileceğiniz kaçınılmazdır.
Esas itibariyle Fortuna 500 firmalarına yönelik ancak diğer firmaları da kapsayacak şekilde onlara bilgi verir mahiyette, müşterilerini anlamaları, çevrim içi neler yaptıkları nasıl davrandıkları hakkında bilgi sahibi olmalarının önemine binaen özellikle reklam verme ve pazarlama hakkında çalışmalar yapılıyor. Bu çalışmalardan istifade edecek firmalar müşterileriyle daha iyi bir bağ tesis ederek faaliyetlerine daha bir anlam ve etkinlik katacak ve başarılı olacaklardır. Şayet anahtar kelimeler ve/veya seslerden oluşan mesajlar tarafınızdan etkin ve doğru kullanılırsa tüketiciniz nezdinde ürününüz ve markanız hakkında kolayca ilgi kurmuş olursunuz. Boşuna değil birçok firmanın alışılagelen şekilde devam eden veri analiz çabalarının merkezine, anahtar kelime izleme ve bunun optimizasyonunu koyduklarını görüyoruz. Yaygın olarak kullanılan bu çalışma, halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetlerinin bilgilendirilmesinden satış yaratma kampanyalarına kadar bir dizi faaliyeti içeriyor.
Artık üstünlük sizde, markanızın başarısına gidecek yolda daha bilinçli ve bilgi sahibisiniz.