Neden Firmalar Sosyal Medyada Aktif Olmalı

/ / PR Blog

Artık birçok Halkla İlişkiler firmaları sosyal medyanın sadece işletmeden tüketiciye firmalar için geçerli olmadığını biliyorlar. İşletmeden işletmeye firmalarda artık zihniyet değişiyor. Özellikle daha bilgili bir kesime hitap eden teknoloji firmaları marka iletişiminde müşterilerine ulaşırken daha dikkatli ve etkili olma baskısı hissediyorlar. Sosyal medya onlara dikkat çeken bir imaj kazandırmada ve seslerini duyurmada yardım ediyor.

Doğru Hedef Kitleyi Keşfetme

Pazar yapısı müşteri demografisinden başlamak üzere her geçen gün değişiyor. Artık alıcı cephesi dijital iletişimi kullanan büyük bir genç nesli barındırıyor. Sadece büyük firmalardaki üst düzey yöneticilerin satın alma gücü var diye yanlış bir algı var. İleri teknoloji firmalarında değerini de bilmedikleri için sosyal medyaya girmede tereddüt yaşıyorlar. İş insanlarının yöneticilerin sıkça girmeye meyilli oldukları Linkedin’e de ileri teknoloji firmaları limitli bir şekilde girmektedirler. Firmaların satın alma kararlarında y kuşağının yüzde 81’inin söz sahibi olduğu bilgisi bu açıdan çok önemli. Teknoloji firmaları için sosyal medya, daha genç ve yetkili genç kuşaklara ulaşmak için doğru bir adres.

Firmaya Değer Katacak Platform Hangisi

Firmaların atmaları gereken ilk adım müşterilerini nerede bulacaklarını belirlemek. Facebook demografik veriler bağlamında uygun olmayabilir ancak muhtemel müşterilerin hangi web sitelerini ziyaret ettiklerini, hangi içeriklerin beğenildiğini, markalar hakkında ne yorum yaptıklarını öğrenebilirsiniz. Twitter ve Linkedin iş odaklı insanları mıknatıs gibi kendilerine çektikleri için firmalar tarafından en çok kullanılan platformlardır. Instagram 1 milyondan fazla kullanıcısıyla her çeşit kurum ve kuruluş için çok etkili bir sosyal medya platformu durumunda. Tik Tok da etkili ve eğlenceli video içerikleriyle gençlere yönelik siteler içinde düşünülmeli.

Etkili Bir İçeriği Oluşturmak

Öncelikle, işletmeler sosyal medyadan maksimum avantaj sağlamak için, satış odaklı değil hizmet odaklı eğitici tarzda ürettikleri içerikleri nerede paylaşacaklarına karar verirler.

Teknoloji firmalarından; Adobe, Google, Cisco, General Electric ve Salesforce sosyal medyada ortaya koydukları varlıklarıyla büyük ve başarılı bir iş çıkardılar. Örneğin Cisco Youtube da hizmet sağlayıcılar, endüstride çözümler, iş dünyasındaki eğilimler, ürün eğitimleri üzerine videolarıyla öne çıkmayı başardı.

Teknoloji Ortamı Sosyal Medya İçerir

Teknoloji tabanlı şirketler için “endüstri çok sıkıcı olduğu için sosyal medyada iş yapmaz” diye yanlış bir efsane dolaşır. Bu klişe gerçeği yansıtmamakta,  onun yerine sosyal medyanın avantajlarından nasıl faydalanırım diye bir motivasyonla konuya eğilmeli. Yoksa dünyada sosyal medyayı kullanan 1 milyardan fazla insana ulaşmak ve bu pastadan pay almak mümkün değil.