Türk Mücevher Üreticileri, Katarlı Firmalarla Bir Araya Geldi
Mustafa Kamar: “Yasal Düzenlemelerle Mücevher İhracatı Artmaya Devam Edecek”
Ocak ayındaki ihracatını bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 94 oranında artıran Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılının ilk büyük alım heyeti etkinliği kapsamında 50’ye yakın Katarlı mücevher firmasını, İstanbul’da Türk mücevher üreticileriyle bir araya getirdi.
Etkinliği değerlendiren Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar; “Alım heyetleriyle, fuarlarla veya yurt dışı ziyaretlerle mücevher sektörünün iş hacmini büyütüyor, ülke ekonomisine olan katma değeri artırıyoruz. Yasal düzenlemelerle sektörümüzün önü açılmalı ki böylelikle yepyeni rekorlara imza atalım” dedi.
Her yıl farklı ülkelerdeki mücevher ihracatçılarını Türkiye’ye davet ederek Türk mücevher sektörünün ihracat hacmine katkı sağlayan Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılının ilk, en büyük alım heyeti buluşmasını Katar ile düzenledi.
“Turkish Jewellery Manufacturers Event” (Türk Kuyumculuk Üreticileri Etkinliği) adı altında düzenlenen etkinlik kapsamında 50’ye yakın Katarlı mücevher firması, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin Yenibosna’daki Dış Ticaret Kompleksi’nde 18 – 21 – 22 – 24 ayar altın takı, pırlantalı altın takı, montür ve gümüş takı ürün gruplarında çalışan Türk mücevher üreticileriyle bir araya gelerek ikili görüşmelere başladı. Etkinlik, 7 Şubat tarihine kadar devam edecek.
Mustafa Kamar: “Katar’a Olan Mücevher İhracatını Artırmayı Hedefliyoruz”
Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar yaptığı değerlendirmede, Körfez Ülkeleri arasındaki konumu itibarıyla Katar’ı önemsediklerini ancak Türkiye ile Katar arasındaki mücevher ihracatının artırılması gerektiğini belirterek, şunları söyledi:
“Mücevher İhracatçıları Birliği olarak 2018 yılında Yakın ve Orta Asya Ülkeleri olarak adlandırdığımız Körfez Ülkeleri’ne 1 milyar dolar civarında mücevher ihracatı gerçekleştirdik. Bu ülkeler arasında yer alan Katar’la 2017 yılında 8,2 milyon dolar ve 2018 yılında da 37,3 milyon dolar mücevher ihracatına sahibiz. Üyelerimizin iş hacmini genişleterek bu oranı artırmak adına Katarlı mücevher firmalarının katılımıyla birliğimizin en büyük alım heyeti buluşmasını düzenledik. Buluşma çerçevesinde üç gün boyunca gerçekleşecek ikili buluşmalar sayesinde geleceğe yönelik olumlu adımlar atılmasını ve bu adımların ülke ekonomimize ihracat olarak yansımasını arzuluyoruz. Yalnızca Katar’a değil, tüm dünya ülkelerine olan ihracatımızı artırabilmek amacıyla alım heyetleri düzenliyor, hedef pazarlara ziyaretlerde bulunuyor ve daha çok müşteriye ulaşabilmek amacıyla fuarlarda yer alıyoruz. Bu süreçte ihracat hacmimizin daha da artması için yasal düzenlemelere ihtiyaç duyuyoruz. Bu düzenlemelerin yapılmasıyla sektörün önü açılacak, Ocak ayındaki yüzde 94’lük büyüme gibi diğer aylarda da rekorlara imza atılacağına inanıyoruz.”
Mücevher İhracatçıları Birliği
Bakanlar Kurulu kararı ile 2003 yılı Temmuz ayında İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri çatısı altında kurulan Mücevher İhracatçıları Birliği, kar amacı gütmeyen yedi birlikten biridir. Yaklaşık binden fazla şirketin üye olduğu Mücevher İhracatçıları Birliği, sektörün yeni pazarlara ulaşmasını sağlayarak Türkiye’nin mücevherat ihracatını arttırma ve üye kuruluşlarının uluslararası platformlarda menfaatlerini koruma amacıyla faaliyet gösteriyor. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin yürüttüğü çalışmalar arasında Türk mücevher ürünlerinin dünya pazarlarına tanıtmak için seminerler, yarışmalar, fuar ve sergiler organize etmek, potansiyel ihracat pazarlarına ticaret heyetleri ve çeşitli ülkelerden Türkiye’ye alım heyetleri düzenlemek yer alıyor. Uluslararası kanunlar ile ithalatçı ülkelerin ticaret yönetmeliklerindeki son düzenlemeleri takip edip üyelerini bilgilendirmek, hedef ülkelerde pazar araştırmaları yapmak, düzenli aralıklarla sektörün ihracat performansını raporlamak yine Mücevher İhracatçıları Birliği’nin görevleri arasında bulunuyor.