Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılı Ağustos ayında 566,1 milyon dolar mücevher ihracatına imza attı. Geçtiğimiz 8 ayda 2,732 milyar dolar ihracat gerçekleştiren Mücevher İhracatçıları Birliği, mücevher pazarının kilit noktaları Miami, Vicenza, Hong Kong, Moskova ve Dubai’ya olan ticaret heyeti gezileriyle gelecek 1 yılda 6 milyar dolar ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor.
Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılı Ağustos ayı mücevher ihracatı rakamlarını açıkladı. Buna göre Ağustos ayında 566 milyon 132 bin 950 dolar mücevher ihracatı gerçekleştiren Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılının sekiz ayında toplam 2 milyar 732 milyon dolar ihracata imza atmış oldu.
“Türk mücevher sektörünün ihracat performansı çok iyi”
Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, mücevher ihracatındaki 8 aylık tabloyu değerlendirerek şunları dile getirdi:
“Mücevher ihracatında bu yılki hedefimizin 2 milyar 800 milyon dolarını 8 ayda yakaladık. Geçen sene 4,4 milyon dolar ile ihracatta son zamanların rekorunu kırmıştık. Şu andaki göstergeler ise 4,4 milyar doları geçip, 1 yılda 6 milyar dolar hedefine doğru gittiğimizi gösteriyor. Birlik olarak mücevher ihracatını artırabilmek amacıyla hedef pazarları belirleyerek stratejik adımlarla hareket ediyoruz. Bu çerçevede hem büyük hacme sahip alıcı ülkelere roadshowlar düzenliyoruz hem de bu ülkelerdeki markaları Türkiye’de ağırlıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz roadshowlar, ticari heyet gezileri ve katıldığımız fuarlar, 8 aylık tabloyu ortaya çıkardı. Son 8 aylık ihracat performansına baktığımızda Türk mücevher sektörünün ihracat performansı çok iyi gözüküyor.”
“Büyük alıcıları İstanbul’a getirip ürünlerimizi tanıtacağız”
Ağustos ayında ABD, Meksika, Panama ve Güney Amerika’dan 150’ye yakın marka ile Miami’de bir araya gelerek gelecek 1 yılda bu bölgeye 1 milyar dolar ihracat hedefi belirlediklerini dile getiren Mustafa Kamar; “İhracatı arttırmak için çok farklı operasyonlara imza atmamız lazım” dedi ve ekledi:
“Standart hareketlerle, yani sadece fuarlarımızla yurt dışı firmalarını ziyaret ederek, ihracatımızı iki katına çıkarmamız imkânsız. İhracatımızı arttırmak için 1,5 yıldır çok farklı yollar izliyoruz. Bunlardan ilki B2B… B2B’nin şeklini değiştirdik; Artık yurt dışındaki alıcıları kendi ülkelerinde misafir ediyoruz. Gittiğimiz ülkelerde üçer gün boyunca büyük alıcılarla ilişki ve iletişim kuruyoruz. Örneğin, Eylül ayının hemen başında İtalya’nın Vicenza kentinde Türk mücevherlerini sergiledik. Yine Eylül ayı sonunda Orta Asyalı ülkelerle bir araya gelmek amacıyla Hong Kong’daki mücevher fuarına katılıyoruz. Ardından Moskova’da bulunacağız. Yılın son çeyreğini Ortadoğulu ve Afrikalı alıcılarla bir araya gelmek amacıyla Dubai’ye gerçekleştireceğimiz ticaret heyeti ile sonlandıracağız. Mücevher ihracatını artırarak ülke ekonomisine katma değer sağlamak adına var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Bu çerçevede yurtdışına gerçekleştirdiğimiz geziler ve kurulan ikili ilişkilerle de gelecek 1 yılda toplam 6 milyar dolar ihracat hedefliyoruz.”
“ASEAN, Mücevher İhracatçıları Birliği’nin G20’sidir”
Dünya mücevher piyasasında sözü geçen 41 ülkeyi İstanbul’da ilk kez gerçekleşecek 8. Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN) Değerli Taş ve Mücevher Birlikleri Konferansı’nda bir araya getireceklerinin altını çizen Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar; “Ekim ayının hemen başında mücevherin G20’sini İstanbul’da bir araya getiriyoruz. Konferans bu yıl yaklaşık 35 ülkenin katılımıyla İstanbul’da gerçekleşecek. ASEAN’da dünyadaki bütün ihracatçı birlikleri başkanları ve yönetim kurullarını toplayıp iki gün sürecek bir konferans düzenleyeceğiz. Bu ülkeler dünya mücevher ihracatının yüzde 90’ını oluşturuyor. Bu konferansla dünyadaki mücevher ve altın ticaretimizi nasıl daha çok genişletebiliriz, bunu görüşeceğiz. Hükumetimizin de çalışmaları olduğu üzere her ülkeyle ayrı bir ihracat hacmi yakalamaya çalışıyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için ise sektörlerin temelde yoğun çalışmalar gerçekleştirmesi gerekiyor. Dolayısıyla ASEAN’daki en önemli hedef, pazar genişlemesi oluşturmak. ASEAN Konferansı ile ikili ilişkiler konusunda büyük adımlar atacağımıza inanıyoruz” dedi.
Sekiz Ayda en Fazla İhracat İngiltere’ye
Ocak ayından Ağustos ayının sonuna kadar gerçekleşen mücevher ihracatına bakıldığında 8 ayın lideri 742,3 milyon dolarlık ihracatıyla İngiltere oldu. Geçtiğimiz sekiz ayda İngiltere’yi 197,1 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri ve 24,4 milyon dolarla Belçika takip ediyor.
Mücevher İhracatçıları Birliği
Bakanlar Kurulu kararı ile 2003 yılı Temmuz ayında İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri çatısı altında kurulan Mücevher İhracatçıları Birliği, kar amacı gütmeyen yedi birlikten biridir. Yaklaşık binden fazla şirketin üye olduğu Mücevher İhracatçıları Birliği, sektörün yeni pazarlara ulaşmasını sağlayarak Türkiye’nin mücevherat ihracatını arttırma ve üye kuruluşlarının uluslararası platformlarda menfaatlerini koruma amacıyla faaliyet gösteriyor. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin yürüttüğü çalışmalar arasında Türk mücevher ürünlerinin dünya pazarlarına tanıtmak için seminerler, yarışmalar, fuar ve sergiler organize etmek, potansiyel ihracat pazarlarına ticaret heyetleri ve çeşitli ülkelerden Türkiye’ye alım heyetleri düzenlemek yer alıyor. Uluslararası kanunlar ile ithalatçı ülkelerin ticaret yönetmeliklerindeki son düzenlemeleri takip edip üyelerini bilgilendirmek, hedef ülkelerde pazar araştırmaları yapmak, düzenli aralıklarla sektörün ihracat performansını raporlamak yine Mücevher İhracatçıları Birliği’nin görevleri arasında bulunuyor.