Mücevher İhracatçıları Birliği, sektör oyuncuları ile bir araya geldiği Mücevher Sektörü Buluşması’nda 2018 yılında yapılan faaliyetleri ve sektörün beklentilerini paylaştı.
Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, toplantıda yaptığı konuşmada 2017 yılında 4,1 milyar dolar ve 2018 yılında da 4,5 milyar dolar mücevher ihracatı gerçekleştiren mücevher sektörünün stratejik sektör ilan edilmesi gerektiğini belirterek ihracat hacminin artmasının altınla ticaretin serbest bırakılmasından geçtiğini söyledi.
Mücevher İhracatçıları Birliği, 2018 yılına ilişkin faaliyetlerini ve 2019 yılı hedeflerini paylaştığı Mücevher Sektör Buluşması’nı Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, Yönetim Kurulu Üyeleri ile birliğe üye firmaların katılımıyla Renaissance Polat İstanbul Hotel’de gerçekleştirdi.
“Son 6 ayda 4 kez Ankara’ya Ziyaret Gerçekleştirip Taleplerimizi Aktardık”
Birlik olarak son 6 ayda 4 kez Ankara’ya sektör konularını aktarmak için ziyaret gerçekleştirdiklerini belirterek sözlerine başlayan ve bakanlıklar, TİM ve sektörel toplantılarda sektör olarak taleplerini dile getirdiklerinin altını çizen Mustafa Kamar;
“Sektörümüz 2017 yılında 4,1 milyar dolar ve 2018 yılında da 4,5 milyar dolar mücevher ihracatı gerçekleştirmiş bir sektör olarak hep söylüyoruz, mücevher sektörü stratejik bir sektördür ve stratejik bir sektör olarak ilan edilmelidir. Bugün için Hindistan, Çin veya İtalya gibi dünya çapında büyük bir üretici haline geldik. Sahip olduğumuz hacmi artırmanın ilk yolu mevcut dolarizasyondan kurtulabilmekten, yani altınla ticareti yasal hale getirmekten geçiyor. Böylece 2019 yılı için hedeflediğimiz 6 milyar doların üzerine rahatlıkla çıkabiliriz” dedi.
“Fuarlar, Potansiyelimizi En İyi Sergilediğimiz Yerler”
Sektörün üretimden gelen gücü ve işçilik kalitesi sayesinde çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğu dile getiren Kamar, şunları söyledi:
“Yönetim kurulu olarak göreve gelir gelmez sektörün bir yol haritasına ihtiyacı olduğunu gözlemledik. Mücevher ihracatında üretici olmayan ancak büyük hacme sahip Dubai’yi yakından inceleyerek stratejimizi belirledik. Dubai’nin 14 milyar dolar ihracat gerçekleştirmesiyle birlik olarak Dubai’nin ihracat yaptığı ülkeleri hedeflemeye ve faaliyetlerimizi bu doğrultuda yapmaya başladık. Fuarların, ülkemizin sahip olduğu potansiyeli sergileme ve bağlantılarını güçlendirme adına en iyi adımlar olduğunu düşünüyoruz. Bu çerçevede geçen sene iki kez dünyanın 4. büyük mücevher fuarı olan İstanbul Mücevher Fuarı’nı düzenledik. Toplam 41 firmamızla Las Vegas’taki fuara katıldık, ardından Haziran ayında 26 firmamızla Hong Kong’daki fuarda yer aldık. Eylül ayındaki Hong Kong fuarına 15’i bireysel olmak kaydıyla toplam 80 firmayla adeta çıkarma yaptık.”
“Alım Heyetleri ve Ticari Heyetler, İş Hacmini Artırıyor”
Özel nitelikli alım heyetlerinde büyük bir atılım yaptıklarını vurgulayan Mustafa Kamar, hemen her ay gerçekleştirilen alım heyetleri sayesinde üyelerin iş birliği ağının gözle görülür bir şekilde geliştiğini dile getirerek;
“Malabar, Al Kassar & Abdullah Bahmdain, Taiba, Sabayık, Lorenzo ve Zoughaib firmaları ile yıl içinde gerçekleştirilen VIP alım heyetlerini yanı sıra 2019 yılının hemen başında Katar’dan 50’ye yakın firma İstanbul’a geldi. En büyük alım heyeti etkinliğini, 800’ü aşkın yabancı satınalma yöneticisini ağırladığımız İstanbul Mücevher Fuarı’nda gerçekleştirdik. Alım heyetlerine ek olarak ticaret heyetleri de ilgi çekiyor. Geçtiğimiz kasım ayında 20 firma ile Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da adeta mini bir fuara imza attık” dedi.
“Eğitim ve Tasarım Odaklı Faaliyetlerimizi Sürdürüyoruz”
Birlik olarak sektörün gelişimi adına eğitimleri önemsediklerini ve yeni yeteneklerle sektörde fırsat verilmesi amacıyla bir dizi etkinliğe imza attıklarını söyleyen Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, konuşmasını şöyle sona erdirdi:
“Eğitimler kapsamında üyelerimize kuyumculukta sigorta eğitimi vererek risklerden korunmanın yollarını aktardık. Dünyaca ünlü tasarımcı Cosimo Vinci ile 6 ay boyunca ayda bir hafta olan ciddi bir eğitim organize ettik. Sektörün geleceği için kuyumculuk teknoloji meslek lisesine büyük bir destek veriyoruz. Usta – Çırak geleneğinin devamı için Kapalıçarşı’dan ustalar, öğreticilere ders veriyor. Yakında eksikliklerini giderip okuldaki laboratuvarı taş kesecek hale getireceğiz. Eğitimlerin yanı sıra tasarım odaklı etkinliklerimize devam ediyoruz. Bu yıl 11’incisini düzenlediğimiz Mücevher Tasarım Yarışması’na 378 tasarımla rekor bir başvuru aldık. Yine her yıl İstanbul Mücevher Fuarı’nda gerçekleştirdiğimiz Designer Market kapsamında bu yıl 90 usta ve tasarımcıya yer vereceğiz.”
Mücevher İhracatçıları Birliği
Bakanlar Kurulu kararı ile 2003 yılı Temmuz ayında İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri çatısı altında kurulan Mücevher İhracatçıları Birliği, kar amacı gütmeyen yedi birlikten biridir. Yaklaşık binden fazla şirketin üye olduğu Mücevher İhracatçıları Birliği, sektörün yeni pazarlara ulaşmasını sağlayarak Türkiye’nin mücevherat ihracatını arttırma ve üye kuruluşlarının uluslararası platformlarda menfaatlerini koruma amacıyla faaliyet gösteriyor. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin yürüttüğü çalışmalar arasında Türk mücevher ürünlerinin dünya pazarlarına tanıtmak için seminerler, yarışmalar, fuar ve sergiler organize etmek, potansiyel ihracat pazarlarına ticaret heyetleri ve çeşitli ülkelerden Türkiye’ye alım heyetleri düzenlemek yer alıyor. Uluslararası kanunlar ile ithalatçı ülkelerin ticaret yönetmeliklerindeki son düzenlemeleri takip edip üyelerini bilgilendirmek, hedef ülkelerde pazar araştırmaları yapmak, düzenli aralıklarla sektörün ihracat performansını raporlamak yine Mücevher İhracatçıları Birliği’nin görevleri arasında bulunuyor.