Halkla ilişkiler, Amerikan medya şirketi World Report tarafından geçtiğimiz yıl en iyi üçüncü yaratıcı ve medya mesleği olarak seçildi. Özellikle veriler PR mesleğinin dijital çağda inanılmaz derecede popüler hale geldiğini ortaya koyuyor.
Yaygın inanışın aksine, PR sektörü sadece basın bültenlerinden, basın yansımalarından ve viral reklamlardan oluşmuyor, PR aynı zamanda stratejik iletişim ve karşılıklı fayda sağlayan ilişkileri de kapsıyor.
Halkla ilişkiler profesyonelleri çok farklı kesimlerden insanlarla, müşterisinden gazetecisine, resmi kurumlarda çalışanından medya kuruluşlarında çalışanlarına kadar hatta bunlardan da fazla kesimden insanlarla güçlü ilişkiler kurmak durumundadır. Nihayetinde kamu önünde müşterisini ve onun firmasını olumlu göstermek PR’ın görevi oluyor.
Medya, işbirlikleri, iletişim ağları, çeşitli ödül törenleri gibi etkinlikler vasıtasıyla icra edilen tüm bu çalışmalar PR profesyonellerinin özellikle iletişim uzmanları olduğunu ifade ediyor.
Birçok insanın kaldıramayacağı boyutta gün boyu mütemadiyen yüksek tempoda devam eden PR faaliyetleri çoklu görevlerden, projelerden meydana gelmektedir. Pek tabii bu görevleri en iyi şekilde yapmanın, başarıya ulaşmanın yolu farklı konulara dalabilmekten, mümkün olduğunca çok bilgi toplamaktan ve soru sormak icap ettiğinde asla kaçınmamaktan geçiyor.
Eğitiminiz
Her ne kadar halkla ilişkiler tahsili yapmak avantajlı olarak gözükse de, bir PR uzmanı şayet iyi bir iletişim kuramıyorsa, kalemi kuvvetli değilse, kendi başına düşünemiyorsa, haber değeri yüksek hikâyeler üretemiyorsa ve esneklik gösteremiyorsa, günün sonuna geldiğimiz noktada bu tahsilin çokta bir şey ifade etmediğini görürüz.
Halkla ilişkiler eğitiminin verildiği fakülte ve yüksekokullarda karşılaşacağınız yüzlerce, binlerce durumla ilgili konular yoktur, işte bu yüzden hep yeni şeyler öğrenmek, gayret sarf etmek ilerleyeceğiniz yolda yeteneklerinizi geliştirmeniz için elzemdir. Temel iletişim bilgilerinizi artıracağınız bu konuda yeteneklerinizi geliştireceğiniz yollar vardır ama esas olan farklı senaryolarda ne tip sorular soracağınız ve nasıl cevap vermeniz gerektiğidir.
İletişim ağınız ve Yaratıcılık Kapasiteniz
Halkla ilişkiler işinin diğer önemli parçası, onu sadece değişik ünlülerle günün farklı saatlerinde bir araya gelmek olarak görmesekte, iletişim ağının önemli olduğudur. Bu iş tipik bir büro işi olmasa da özellikle müşterinin bir etkinlikle ilgili basında yansıma almak istediği zamanda medya yayınlarıyla çokça iletişim yapılmasını gerektirir.
Bunun dışında vaktin büyük bir kısmı da mükemmel bir fikir ortaya çıkarmak için yapılan beyin fırtınalarında ve araştırmalarda geçer. Bu faaliyetler bazen bir kampanyayla ürün lansmanında veya hikâyeye farklı bir açıdan bakılmasını sağlayıp müşterinin hedef kitlesine tam anlamıyla ulaşması için yapılır.
Etkileyiciliğiniz
Diğer insanları etkileyebilir olmanız, bu konuda zikredeceğimiz son önemli faktördür. Bu, halkla ilişkiler uzmanının diğer insanları, müşterileri, takipçileri, medya yayınlarını ve bu işin içerisine müdahil olan herkesi etkileyecek doğru fikirler üretme ve olumlu sonuçlar alma potansiyelini ifade ediyor. Üst düzey müşterilerle çalışabilmek için etkinin yanında güven aşılamak ve olumlu itibar yaratmak ta önemli bir yer tutar