İletişim aracı olan medya esas olarak bilgi sunmak için kullanılıyor ve bu bağlamda medya haber medyası, sosyal medya ve web medyası olarak karşımıza çıkıyor. Lakin bu sınıflandırmayı kazanılan medya, paylaşılan medya ve sahip olunan medya olarak ta görmemiz bir o kadar mümkün. Basılı medya, televizyon, filmler ve video oyunları da modern medyanın örnekleri arasında bulunuyor.
Haber medyası (kazanılan medya)
Haber medyası kitle iletişim elemanlarını ele alıyor ve bunları hedef kitleye veya halk yığınlarına haber aktarmakta kullanıyor. Bu bir bakıma kendiniz hakkında veya şirketiniz ile ilgili yazılmamış veya ödeme yapmadığınız, sizin de üretmediğiniz herhangi bir malzeme veya içeriği ifade ediyor. Kazanılmış medyayı artık farklı haber formatlarında görüyoruz. Örneğin bunlara bir kritikte hatta kötü bir yelp( bir medya ağı) eleştirisinde, firmanızla ilgili atılan bir tweet veya retweette ve bunlarla ilgili beğenme veya hoşlanmama biçiminde rastlıyoruz. .
Sosyal medya (paylaşılan medya)
Sosyal medya, web sitesi ya da aplikasyon aracılığıyla kullanıcılara halk ile paylaşılmak üzere çabuk ve kolay içerik üretimi sağlayan dijital bir araçtır ve sürekli gelişim içerisindedir. Burada sırası gelmişken bir şeylere açıklık getirelim, markanızla ilgili sosyal medyaya Pinterest, Twitter, Instagram Facebook ve Linkedin vasıtası ile gönderilen yazılar, içerikler, paylaşılan medyayı ifade ediyor. Halkla ilişkiler açısından bakıldığında maliyeti en düşük platform paylaşılan medyadır.
Web medya
Web medya ise web sitesinde ses metin ve görsel kullanarak iletişim gerçekleştiren bir araçtır. Sizin bizzat ürettiğiniz fotoğrafları, videoları ve grafikleri bu başlık altında sayabiliriz. Bugün için en popüler olanları podcastler, web siteleri, blog postlar ve videolardır. Bir anlaşmayla taraflarca imzalanıp kayıt altına alındığı sürece elemanınızın ürettiği içeriklerde kazanılmış medya sayılıyor.
Basılı medya ya da yazılı basın
Bu tür medya ebeveynlerimizin onunla büyüdüğü ve halen birlikte yaşadığımız medyadır. Bunu geleneksel veya eski moda medya olarak isimlendirenlerde vardır. Dergilerden gazetelere kitaplara ve çizgi romanlara kadar bir yelpaze içinde bulunuyorlar. Son zamanlarda basılı medyayı 2007 de Amazon’un çıkardığı Amazon Kindle e-kitap okuyucu serisi ile elektronik kitap okuma teknolojisi ve masaüstü yayın yazılımında gözlemliyoruz.
Medyanın diğer çeşitleri
Televizyon bir eğlence aracı olarak Amerikalıların 50 yıldan fazla bir süredir dikkatini çekmektedir. Diğer birçok ülke insanı içinde televizyonun eğlence aracı olma özelliği geçerliğini halen korumaktadır. Yaşı 65’in üzerinde olanlar hatırlayacaklardır ki başlangıçta televizyon kanal adedi sınırlıydı ve ancak belirli yayın saatlerinde insanlara izleme imkânı sunuyorlardı. Ama şimdi, eskisinin aksine, zira ancak sinema salonlarında izleyebileceğiniz filmleri yeni teknoloji sayesinde istediğin zaman çeşitli filmlerle beraber, televizyon dizilerini evinden ve mobil telefonundan seyredebiliyorsunuz.
Video oyunları bilindiği gibi 1980’lerden beri satın alınabilmektedir ancak günümüzde oldukça gerçekçi simülasyonlar, ileri işlemciler ve hayatı yaşıyor gibi grafiklerle adeta kendinizi oyunun içinde gibi sanıyorsunuz. Şayet belirli bir izleyici kitlesine nasıl ulaşacağınızı öğrenmek istiyorsanız video oyunları biçilmiş kaftan. Video oyunlarının tanıtımı medya tarafından yapılmakta olup muayyen bir izleyiciye hitap etmek üzere hedef saptamaktadırlar. Burada marka ya da firma video oyunu için hedef kitleye içerik olarak mesaj veren bir ürün yaratıyor.