Medyada “Görsel Akıcılık”

/ / PR Blog

Herkes için tek bir içerik üreten bu medya kavramı diğer insanlar içinde ek bir içerik olarak kullanılabilir. İzleyicileriyle özgün bir iletişim kurmayı sağlayan bu yeni kolaylığı birçok firma henüz çözmüş değil. Reklam görmek istemeyen, özgün hikâye peşinde koşan seyirciler için bu bir formül niteliğinde. O zaman görsel akıcı Dünya’da bu tür izleyicilerle konuşmanın yolu ne?               

Halkla ilişkiler ekipleri, örgütlerinin izleyicileriyle özgün tartışmalar yaratmak ve sürdürmek sorumluluğu taşırlar.  Başarı kıstası olarak sadece kar etmeyi düşünen satış ve pazarlama şirketlerinin aksine halkla ilişkiler rotayı farklı bir noktaya doğru götürüyor.

Öyleyse halkla ilişkiler uzmanları görsel hikâye anlatımı ve içerik üretme konusunda neden daha fazla rol oynamıyorlar? Neden devamlı bir şekilde medya gönderilerine satış imajları koyuyorlar?

Şimdi, halkla ilişkiler endüstrisinin, kazanılmış medya ( Facebook, Twitter gibi) ve halkla ilişkilerin artan önemiyle, görsel programlama alanında kontrolü ele geçirmesinin tam zamanı.

Halkla ilişkilerin, görsel işleme sahip olması gerektiği, bunların sağlayacakları bütçeleri, bu konudaki piyasada mevcut en iyi araçları, içerik üretmede en iyi uygulamaları ve görsel yükselticileri ve ölçümleri ile ilgili ipuçlarını açıklayan rehberden 9 adımda görsel konuşma kazanımı elde edinile bilir.

İzleyicileri ya da günümüz tüketicilerini iyi tanıma; zira onlar görsele odaklanırken, halkla ilişkilerin hala metinde konuşuyor olması doğru değil. Haber bültenlerinize eşiti görseller ekleyerek onların, yeni öğrenme tercihlerinde, haberlerinizi hazmetmelerinde güç kazandırırsınız. Aksi durumda onların size erişmesini kısıtlamış olursunuz.

İçeriğinizi iyi bilme; onların kazanılmış medya izleyicileri için gerçekten karşılığı ve faydası olan içerikler olup olmadığı önemli. Bunları tek tek değerlendirme ve kaçırılan bir nokta olup olmadığının kontrolü ve uygun hale getirilmesi,

Daha niş özel alanlar için hedeflerin uyumlaştırılması; yeni niş alanlar için hikâye anlatım mecralarının yaratılması ve yeniden tasarımla küçük ideal müşteri karakterleri ile tartışmalara zemin hazırlamak üzere yeni içerikler üretilmesi,

Yenilikçi olunması; eski içeriklerin yeniden basılmaması, interaktif medya gibi yeni teknolojilerle içerik üretilmesi, sadece pasif içerik değil deneyim ortaya konulması,

Ne zaman eleman alınacağı ya da işin kendiniz tarafından mı yapılacağı; içerik oluşturma sahasına sahip olunması istendiğinde en iyi neticenin alınması için uzmanlardan kurulu bir ekip ve gerekli araçlar istenebilir, ancak ekip kurmak mı yoksa iş sizin tarafınızdan mı üstlenileceği,

Araçlarınızın bilinmesi; bugün piyasada yenilikçi kullanıcılar için bir sürü içerik yaratma sürükle ve bırak araçlarının olması, size hangilerinin ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğini ve paranızın karşılığını hangisinden alabileceğinizi test etme imkânını vermesi,

Her şeyi daha belirgin hale getirme, yayma;

Sadece içerik üretimi değil, ona izleyicilerinizin maksimum erişiminin sağlanabilmesi için, ekibinizle tam bir iletişim kurulması, ayrıca, “Business Wire” gibi Dünyanın en gelişmiş haber dağıtım hizmetleriyle kolay bir şekilde haberlerinizin izleyicilerinizin istedikleri zamanda istediği formatta okumaları ve hazmetmelerinin sağlanabilmesi,

Her şeyin ölçümünü yapma,

Görsel medyanın yüksek çözünürlüklü bilgi yaratması, size bu yolla içeriklerinizi değerlendirme ve hızlı bir şekilde etkisiz zayıf içeriklerinizin yerine daha iyisiyle değiştirme olanağı sağlaması,

Yeniden başlama; görsel hikâye anlatımının içerik üretmeye adanma ihtiyacı hissettirdiği bu ortamda, bu araçlar ve parametrelerle ihtiyaçları karşılamak ve beslemek için Halkla ilişkiler çok mükemmel bir konumda.