Söz konusu pazarlama olduğunda, birçok firma, ufak tefek farklılıklarla da olsa birçok konuda benzer problemlerle karşı karşıya kalıyor. Pazarlamada başarılı olmak, daha fazla potansiyel müşteri ve satış gerçekleştirme anlamı taşırken, farklı stratejileri de pazarlamaya dâhil etmeyi, kullanılacak araçlar ve hedef kitle hakkında daha fazla bilgi edinmeyi, rakipleri göz önünde bulundurmayı ve hatta kafa yoracak çok daha fazla şeyler yapmayı icap ettiriyor.
Bu noktada işletmelerin pazarlama açısından karşılaştığı en yaygın zorlukların başlıca ikisini daha fazla görünürlük elde ederek medyada yer almak ve müşteri ilgi ve alakasını da daha fazla satışa dönüştürme olarak söyleyebiliriz. Bu iki çalışma stratejilerinde zorlukların nerelerden kaynaklandığını aşağıda biraz irdeleyelim ki ileriki faaliyetlerimizde dezavantajlı durumlarla karşılaşmayalım.
- Daha Fazla Görünürlük Kazanma Stratejileri
Firmaların sorun olarak görülen iki kalemden en kolay çözüm üretebilecekleri konu görünürlük eksikliğidir. Bu hususta işletme sahipleri gayet iyi bilmektedirler ki şayet tüketiciler bir şirketin varlığından haberdar değilse, herhangi bir satın alma yapmayacaklardır. Öyleyse tüketici nezdindeki bu eksikliği belirlemenin en kolay yollarını, arama motoru sıralama sonuçlarından, düşük web sitesi trafiğinden, fiziki mağaza trafik ve satışlarından, marka bilinirliğinden ve düşünce liderliği eksikliğinden çıkarabiliriz. Şayet doğru stratejiler kullanılırsa çözüme kolayca ulaşılabilir.
Dijital düşünce liderliği ve sosyal farkındalık kampanyaları düzenleyebiliriz, arama motoru optimizasyonu gerçekleştirebiliriz, PPC tabir edilen her tıklama için ödeme ve ayrıca reklam gösterimlerini bu stratejilere dâhil edebiliriz. Bu stratejiler doğru uygulandığında dijital görünürlük sağlanırken marka bilinirliliği de temin edilir, tüketicide bir bilinç oluşturulur.
Firmanın yaşam eğrisinin uzunluğu marka bilinirliliği ile yakından ilişkili olup çalışmaların görünürlük ve marka bilinirliği üzerinde yapılmasını gerektirir. Ne zamanki tüketici markanızı zihninde canlandırdığında olumlu bir ilişkiyi de beraberinde getiriyor, işte o zaman görev başarılmıştır diyebiliriz.
- Daha Fazla Satışa Dönüşüm Stratejileri
Konu satışa dönüştürmeyle ilgili gayretlere gelince, birçok firmanın temel sorunlardan kaynaklanan ve nihayetinde beklentilerinin altında gerçekleşen satışa dönüşüm faaliyetleri ile yüz yüze kaldıkları tespit edilmiştir. Bunları az sayıda gönderim oranlarından, düşük kaliteli olası satışlardan veya hiç olası satış olmamasından fark edebiliyoruz.
Buradaki amaç, potansiyel müşterileri tüketicilere dönüştürmek olmalıdır. Web sitenizdeki trafiği artırmanız, daha fazla potansiyel müşteri kazanmanız satışa dönüştürme olasılıklarını pek tabii artıracaktır. Ancak, dönüşümlere odaklanmayan bir web siteniz varsa sorun yaşarsınız. Bir taraftan da mevcut müşterilerin ilgi ve alakalarını canlı tutacak beslemeler yaparken içeriklerin buna yönelik hazırlanması ve takipten vaz geçilmemesi yapılacaklar listesindedir.
Bu konularda söyleyebileceğimiz en son şey ise, firmaların bir pazarlama kampanyası yürütmeye başlamadan önce gösterecekleri tüm pazarlama çabalarını o kampanyanın hedefine odaklandığından emin olmalıdır.