Medya fırsatlarının inişe geçtiği günümüzde PR için kendi borusunu çalma seçeneği

/ / PR Makaleleri

Günümüzdemedya şirketleridevamlılık arz eder bir biçimdepersonel mevcutlarını azaltıyor, maaşlarını kısıyor, harekât faaliyetlerini askıya alıyor, hatta kapanıyorlarken halkla ilişkiler ve pazarlama uzmanları markalarını tanıtmak, hikâyelerini ulaştırmak için nereye gidecekler ne yapacaklar sorusu gündeme geliyor. Seçenekleri ne,  yapacakları bir şey var mı acaba deniyor.

Ülke genelinde CNN, ABC News, Conde Nast, CBS, NPR, FOX News, CBC, Meredith, gibi medya kuruluşlarını da bu anlamda sayabiliriz.

Kendi medya ağlarının lansmanını yapmak markalar için bir fırsat olarak görülüyor.  

Bu şekilde içeriğin kontrolü markaya geçiyor. Yine de, neyin, ne kadarının rapor edileceğini dair karar diğer bir medya kuruluşunun elinde oluyor. Doğru arama motoru kullanımıyla bilgi arayan tüketiciler markaya yönlendiriliyorlar.

Bir yazılım şirketi 2019 Mayısında Forecast adlı haftalık yayınını çıkardı ve 1200 abonenin yanı sıra 400 kadar önemli ziyaretçi ve 600 binden fazla sayfalarının izlenmesini gerçekleştirdi. Satış ekipleri de bundan mutlu oldular,  yayın ziyaretçilerini yeniden hedeflerken liderleri kullandılar. Bu yazılım şirketinin öncü başarısı 2020 de yılın içerik pazarlaması ödülleri törenlerinde sivrilmesine vesile oldu. En iyi editoryeller sınıfında; Dijitalde, Yılın İçerik Pazarlama Lansmanında ve B2B Yılın Marka İçerik Kampanyasında finallere kaldı.

Markanın kitlesini tanımlayın ve bilin

Anılan yazılım şirketi esas kitlesini,  yazılım mühendisleri etkileyicileri, yazılım mühendisliğinde kariyer yapanlar,  teknolojide karar vericiler ve kendi yatırımcıları olarak belirledi. 2021 Ocak itibariyle Teknik Barometre ile Apple podcast’lerinin 450.000’den fazlası indirilirken yine geçtiğimiz 1 yıl içinde organik arama trafiği % 8’den% 21’e çıkmış oldu.

Anılan şirketin liderleri,  okuyucularını bilgilendirme,  bulut kompüterin iş, endüstri ve hayatları üzerindeki etkileri konusunda onların korkularını yenmelerine yardımcı olmaları, gibi faaliyetlerinin kendi editoryal stratejilerini yönlendireceklerini biliyorlardı. Daha sonraki yayınların odaklandıkları husus ise bu teknolojilerin neden var olduğunu ve okuyucularının hayatlarına nasıl etki edeceğini anlamaları ve daha iyi bir gelecek inşa etmelerine yardımcı olmaktı.

İşi kolaylaştıran bir başka neden ise anılan şirketin liderleri Forecast ’in editörleri ile gerek dâhili uzmanları, gerekse harici uzmanları vasıtasıyla temasa geçmesinin sağlanması oldu.

Keza kendi deneyimlerini okuyucularla da paylaşmakta sakınca görmeyen istekli uzmanların yayına bağlantısı sağlanarak yayının daha da güvenilirliğinin artırılması kapıları da açılmış oldu.

Bütün bunlar için bir umut ışığı varsa, o da markalara görünürlük sağlayan ve sayısız fırsatlar sunan bu sosyal medyadır. Elbette doğru olanlarını hedeflemek ve yönetmek işin ayrı bir zorluğudur. Kendi yayınlarınızı sosyal medyanın üzerinde kısaltmak özetlemek durumunda da değilsiniz. Her ikisini müştereken kullanırsanız muhtemelen daha iyi sonuçlar alabileceksiniz.