Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılı Mart ayında 300 milyon dolar mücevher ihracatına imza attı. Mart’ta en çok ihracat 119,8 milyon dolarla Yakın, Orta Doğu Asya bölgesine gerçekleştirilirken en çok ihracatın yapıldığı ülke ise 83,7 milyon dolar ile Birleşik Arap Emirlikleri oldu.
Mücevher İhracatçıları Birliği, 2019 yılı Mart ayında 300 milyon dolar değerinde mücevher ihracatı gerçekleştiğini açıkladı. Böylece yılın ilk çeyreğinde toplam 825 milyon dolar ihracat gerçekleşmiş oldu.
“Mart’ta miktar olarak yüzde 26’lık bir artış mevcut”
Birliğin mart ayı performansını değerlendiren Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, şunları söyledi: “Birlik olarak 2018 yılında 4,4 milyar dolarlık mücevher ihracatı gerçekleştirmiş bir sektör olarak hep söylüyoruz, mücevher sektörü stratejik bir sektördür ve stratejik bir sektör olarak ilan edilmelidir. 2018 yılında %35’lik ihracat artışı ile ihracatını en fazla artıran iki sektörden biri olurken 4,4 milyar dolarlık mücevher ihracatı gerçekleştirerek önemli bir kazanım elde ettik. 2019 yılının ilk üç ayında özellikle kilogram bazında yukarı yönlü bir ivme yakaladık. Mart ayında ekonomik dalgalanmalara bağlı olarak değer bazında düşüş görünse de miktar olarak yüzde 26’lık bir artış mevcut. Ülke ihracatına daha fazla katkı sağlamak için çalışmalarımızı yürütüyoruz.”
En Fazla İhracat Yapılan Bölge Yakın, Orta Doğu Asya
Mart ayında en fazla ihracat, 119,8 milyon dolarla Yakın, Orta Doğu Asya ülke grubuna yapıldı. Yakın, Orta Doğu Asya’yı 50,2 milyon dolar ile Avrupa Birliği, 41,9 milyon dolar ile Diğer Asya, 31,4 milyon dolar ile Kuzey Amerika ve 25,5 milyon dolar ile Kuzey Afrika izledi.
En Fazla İhracat Yapılan Ülke Birleşik Arap Emirlikleri
İhracatın en fazla yapıldığı ülkelerin başında yüzde 131 artış ve 83,7 milyon dolarla Birleşik Arap Emirlikleri gelirken BAE’yi yüzde 20 artı ve 29,7 milyon dolar ile Amerika Birleşik Devletleri, yüzde 34 artış ve 26,1 milyon dolar ile Hong Kong, yüzde 100 artış ve 20,2 milyon dolar ile Libya, 14,6 milyon dolar ile İsrail, 10,8 milyon dolar ile Almanya ve 9,6 milyon dolar ile Irak takip etti.
Mart’taki Performansın Lideri Altından Mamul Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası
Mart ayında gerçekleşen 300 milyon dolarlık ihracatın yüzde 68’i altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyasından elde edilirken kalan yüzde %21’i işlenmemiş veya yarı işlenmiş altın, yüzde 4’ü gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası yüzde 3’ü pırlantalı altından mamul mücevherci eşyası ve aksamı ile yüzde 2’si de kıymetli metallerin veya kıymetli metallerle kaplama metallerin döküntü ve artıkları olarak gerçekleşti.
Mücevher İhracatçıları Birliği
Bakanlar Kurulu kararı ile 2003 yılı Temmuz ayında İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri çatısı altında kurulan Mücevher İhracatçıları Birliği, kar amacı gütmeyen yedi birlikten biridir. Yaklaşık binden fazla şirketin üye olduğu Mücevher İhracatçıları Birliği, sektörün yeni pazarlara ulaşmasını sağlayarak Türkiye’nin mücevherat ihracatını arttırma ve üye kuruluşlarının uluslararası platformlarda menfaatlerini koruma amacıyla faaliyet gösteriyor. Mücevher İhracatçıları Birliği’nin yürüttüğü çalışmalar arasında Türk mücevher ürünlerinin dünya pazarlarına tanıtmak için seminerler, yarışmalar, fuar ve sergiler organize etmek, potansiyel ihracat pazarlarına ticaret heyetleri ve çeşitli ülkelerden Türkiye’ye alım heyetleri düzenlemek yer alıyor. Uluslararası kanunlar ile ithalatçı ülkelerin ticaret yönetmeliklerindeki son düzenlemeleri takip edip üyelerini bilgilendirmek, hedef ülkelerde pazar araştırmaları yapmak, düzenli aralıklarla sektörün ihracat performansını raporlamak yine Mücevher İhracatçıları Birliği’nin görevleri arasında bulunuyor.