Marketing Türkiye Almanak

/ / Manifesto Blog

Levent Gökçe SaintGobain Weber Türkiye Genel Direktörü Yeni yatırımlar, ürünler ve müşteriler İnşaat malzemeleri sektörü 2012 yılında çok küçük bir büyüme yaşadı.

 Bu büyümeye etki eden segmentler tüketicilerdeki hızlı bilinç artışıyla ivmelenen ısı ve su yalıtım segmentleri oldu. Standart ürünlerden oluşan diğer segmentlerin ise en iyi ihtimalle geçen seneye paralel seyrettiklerini söyleyebiliriz. Kısacası 2012 beklenenin altında geçen bir yıl oldu. Bu bağlamda iki farklı sebepten bahsedebiliriz; birincisi sıkı para politikaları neticesinde konut satışlarında yılın ilk 6 ayındaki gerileme ve yeni projelerin tamamlanmasındaki yavaşlama… İkincisi ise; ilk 9 aydaki kentsel dönüşüm konusundaki belirsizlik neticesinde renovasyonda pazarında gerçekleşen duraklama… Kendi şirketimiz açısından değerlendirdiğimizde, yüzde 20 ye yakın bir büyüme ile pazar payımızı artırdığımızı düşünüyoruz. Bunu nasıl sağladığımızı sorarsanız, şunları sıralayabilirim; yeni yatırımlarımız, yeni ürünlerimiz ve yeni müşterilerimiz. Renovasyondaki büyüme, kentsel dönüşümün artan etkinliği ve enerji maliyetlerindeki artışın etkisiyle olmasını bekliyoruz. 2012’de oldukça yüksek miktarda proje başlangıcı oldu. Bunu da yeni projelere yapılan satışlarda büyümeyi yaratacak etken olarak öngörüyoruz. Konjontürde şu anda görmediğimiz bir olumsuzluk yaşanmadığı takdirde, inşaat malzemeleri sektörünün toplamda yüzde 10 civarında büyüyeceğini tahmin ediyoruz.