Bazen organize olma ihtiyacını hissedersiniz. İnsanları müşterek bir gaye altında birlikte çalıştırmayı istersiniz. İş yerlerimizin kurumlarımızın ve menfaat gruplarımızın var olma nedeni de bu işte. Ama gelin görün ki günümüz algoritma çağında kurumlar seslerini duyurmada mesajlarını farklılaştırıp dikkat çekmede başarılı olamıyorlar. İnsanları organize etmekte yeterli değil, onları kurumunuzun dışında da organize etmeniz gerekiyor.
İşinizi kendiniz yapın, anlaştık mı?
Bir kurumu kurmak ve işletmek kolay bir şey değildir. Faaliyetlerinizi nasıl finanse edeceğiniz ve sizi gayenize götürmede yardımcı olacak insanları nasıl bulacağınızı bilmeniz icap ediyor.
Ayrıca elbette bu insanları nasıl motive edeceğiniz ve birlikte verimli bir şekilde çalışmalarını temin etmek te aynı sorumluluk alanınızda değerlendirilir.
Sözün kısası, tüm bu aşamalarda yolunuz uzun sürecek olsa da savaş vermek için adım adım hazırlıklı olmalısınız. Girişimci ruhta olanlar bir şeyi daha iyi yapabileceklerini düşünerek işe koyulurlar. İnsanlar nedenlerle ilgilenirler ve onlarla bir arada olurlar zira değişim hiç gerçekleşmeyecek diye inanırlar. Bu insanlara karşı bizler varız. Dışardan yardım beklemek saflık olur, öyle değil mi?
İşte işyerleri bu yolda yalnız ve cesurlar. Tevekkeli değil işyerleri, kurumlar ve menfaat grupları yalnız başlarına kendi hazırladıkları dünyalarında işleri yaptırmak için fiziki kolaylıkları kullanırlar. .
Yapa yalnız marka zayıf kalır.
Mamafih bu yalnız iş yaklaşımı ekonominin algoritmasında işlemiyor. Zira mesajlarınızı paylaşmak, ürününüzle insanları buluşturmak ve markanızı desteklemek için hep insana ihtiyacınız var.
Sosyal medya algoritmaları tarafından tercih edilmek bazılarının bu ilgiyi bedava olarak aldığı ekonomide kaçınılmaz olarak süreci genişletecektir. Aynı şey arama motoru algoritmasında üst sıralarda ücretsiz yer alma ve yine haber medya algoritmalarında da yansıma almanın parasız olduğu süreçlerde de genişlemeye sebep oluyor. Algoritmalar başkaları tarafından teşvik edilmediğinde çıktılarını insanların ne yapmak istediklerini seçmelerine dayandırıyorlar. Bu gerçekten çok basittir. Halen birçok markanın sıfır gibi hiç gerçek hayranı yok.
Sadece markanla yola çıkma, birlikte hep beraber yola çıkın
Diğer insanları değişik tarzda organize eden insanlar olarak bizler alçakgönüllü olmalıyız
Algoritmalar çağında hiçbir marka bu kadar reklam ve tanıtım gürültüsü altında tek başına işin altından kalkamaz. İnsanlarımızı organizasyonlarımızın sadece içinde değil, dışında da meşgul etmemiz icap ediyor. Bizleri doğru aktaran gönüllü insanlardan bir topluluğa da ihtiyacımız var.