LinkedIn geçen ay “hikâye” özelliğini başlattığında birçok eleştiriler aldı. Ancak halkla ilişkiler uzmanları bu girişimi değersiz görmek ve bir kenara koymak için bu kadarda hızlı hareket etmemeli.
Pek tabi, 706 milyondan fazla küresel kullanıcısıyla LinkedIn, B2B uzmanları için sosyal bir platform olup meslektaşlarıyla, sınıf arkadaşlarıyla ve endüstrideki uzmanlar ile net-work oluşturmada en iyi yol ve sıcak gündem konularında konuşmalar yapabilmek için de müstesna bir yerdir.
Linkedın’e göre, LinkedIn hikâyeleri, üyelerinin ve kuruluşların gün içi mesleki çalışmalarıyla ilgili anlık görüntülerini ve kısa videolarını paylaşmayı temin ediyor.
Halkla ilişkiler uzmanları yöneticilerini Linkedin hikâyelerini sosyal stratejilerine dâhil etmeleri için ikna etmeleri gerekiyor. Bunun için izlenecek yollarla ilgili aşağıdaki bölümlerdeki hususlara bir bakalım:
Meslekle ilgili faydalı bilgileri paylaşın
Yöneticilerin faydalı kotasyonlarını haftada birkaç kez paylaşabilirsiniz. Burada gaye yöneticilerin çarpıcı ve kısa kotasyon ve yorumlarını paylaşmaktır. İzleyicilerinizin dikkatlerini kısa zamanda çekmek istersiniz, ancak içerikler hazmı kolay ve de çabuk hazır olmalı. Şayet 5 faydalı bilgiyi paylaşmak ve de daha büyük bir etki elde etmek istiyorsanız 5 adet te slayt kullanın.
Gerçek zamanlı ve yüksek önemde güncel olaylara vurgu yapın
İçinde yaşadığımız 2020 yılında en önemli yeniliklerden biri Zoom vasıtasıyla sanal etkinliklere geçiş söz konusu oldu. Burada etkinliklerde yöneticilerden bahsederken, müşterileri sanayi liderleri olarak, yöneticileri de düşünce liderleri olarak tanıtmanın güçlü etkili bir yol olduğuna inanılmaktadır.
Soru Cevaplara Ev sahipliği Yapın
Eğlenceli özellik taşıyan hikâyenizle bir soru başlatmak, takipçileri ve bağlantılarını tartmak için iyi bir yoldur. Belirli bir sanayi sektöründeki güncel olaylar hakkında haftalık veya aylık sorular ve cevaplar yayınlamayı aklınızdan bir geçirin, muhtemelen yeni teknoloji lansmanları veya en son çarpıcı haberler hakkında reaktif yorumlar olacaktır. İş liderleri ve onların bağlantıları ile ilgili iki taraflı bir konuşma oluşturun.
Şirket duyurularının ve lansmanlarının ön izlemesini yapın
LinkedIn hikâyelerinin en önemli avantajlarından biri, kullanıcı oturum açtığında, içerik sayfanın en üstünde yer alır ve kaydırdıkça daha alt kısımlarını görürsünüz. Çok kaydırmada kullanıcı mesajları kaybolabilir ama iyi bir hikâyeniz olduğunda onun tıklanma şansı yükselebilir. Şirketiniz bir finansman ihtiyacını deklare ettiyse ya da yeni bir teknoloji sunuyorsa bunu hikâyenizde eğlenceli bir şekilde dile getirin.
Kişisel ve kurum bazında başarılara vurgu yapın bunları öne çıkarın
LinkedIn, terfilerin, görev değişikliklerinin, kişisel başarıların ve yapılan övgülerin paylaşılması için en doğru adrestir. Bu tür konuları öne çıkarırken Linkedin hikâyelerini kullanmakta büyük fayda vardır. Bu tür paylaşımlar ekibe ilham vermek ve motivasyon kaynağı olmak açısından da önem taşır.